دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

آنژیوپلاستی عروق کرونر

آنژیوپلاستی عروق کرونر

قبل از انجام آنژیوپلاستی موارد خاصی رارعایت کرده وانجام داد.

مهمترین موارد فوق در زیر بیان می شوند:
– دستورات پزشکی درمورد تطبیق داروهایی که از قبل استفاده می شده اندبایستی بکاربسته شوند. گاهی لازمست قبل از انجام آنژیوگرافی یاآنژیوپلاستی برخی داروها راکم یازیادکرد، به ویژه اگر داروهای خاصی برای دیابت یا رقیق کردن خون مورداستفاده قرارمی گیرد.

–  داروها و مدارک پزشکی خود را که از قبل مصرف می نمایید با خود به بیمارستان ببرید.

– داروهایی را که پزشک مصرفشان را پیش از آنژیوپلاستی مجاز دانسته حتما استفاده کنید ولی اگر آنژیوپلاستی بزودی انجام خواهدشد ، داروها را با چند جرعه کم آب مصرف نمایید .

-معمولا از هشت ساعت قبل از آنژیوپلاستی بیمار بهتراست ازمصرف غذا پرهیز نماید.

– آنژیوپلاستی نیاز به بیهوشی ندارد و فقط گاهی از داروهای آرامبخش استفاده می گردد.

–  آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی(بازکردن رگهای بسته)نیاز به بستری طولانی نداشته و معمولا صبح روز بعد بیمار از بیمارستان مرخص خواهد شدو  بهتر است پس از ترخیص  تا مدتی استراحت نمایند.
– بیماران دو ساعت بعد از انجام آنژیوپلاستی می‌توانند مصرف مایعات خوراکی را آغاز نمایند.

– عموما پس از انجام آنژیوپلاستی بیمارحداکثر 24 ساعت در بیمارستان مانده و سپس مرخص می شود.

– بیماران تا 48 ساعت آینده باید از فعالیت  زیاد پرهیز نموده و بهتر است در این مدت رانندگی نکنند .

 

باید خاطر نشان کرد که معمولا پس ازآنژیوگرافی بیمار تا چند ساعت در بیمارستان تحت مراقبت خواهد بود ولی چنانچه بیمار تحت درمان بازکردن عروق ( رفع انسداد رگها) (آنژیوپلاستی) قرارگیرد، معمولا تا صبح روز بعد یا تا بیست و چهار ساعت در بیمارستان تحت مراقبت قرار خواهد گرفت. که در این مدت بیمار تحت نظر بوده و داروهای لازم برای وی تجویز خواهد گردید.

بیمارانی که برایشان آنژیوپلاستی (بازگشایی عروق) صورت می گیرد لازمست علاوه بر رعایت دستورات تغذیه ای و فعالیتهای مناسب، دستورات دارویی را نیز بدقت مراعات نموده و به توصیه های زیر توجه ویژه داشته باشند:
– در صورتاحساس درد شدید یا خونریزی و ورم در محلی که از آنجا آنژیوگرافی یا آنژیوپلاستی صورت گرفته است، پزشک خود را مطلع سازید. البته این حالت بندرت ممکن است رخ دهد.

– چنانچه بیمار احساس ضعف یا بیهوشی داشته باشد یا علایم عفونت مانند ترشح یا تب داشته باشد یا احساس درد یا تنگی نفس داشته باشد، بایستی اطلاع دهد تا درمان لازم انجام و مشکل بسرعت برطرف شود. (هر چند موارد بالا بندرت ممکن است رخ دهند)

بهرحال آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی چنانچه توسط پزشکان باتجربه و ماهر انجام شوند بسیار کم خطر بوده وبیماران منافع بسیار زیادی پس ازانجام آنژیوپلاستی کسب خواهند نمود و از درد و سایر علایم و عوارض بعدی نجات خواهند یافت.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا