دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

سندرم لریش

سندرم لریش:
سندرم لریش(بیماری لریش) به یک بیماری جداگانه آئورتو ایلیاک اشاره می نماید که تصویر بالینی نسبتاً مشخصی را ایجاد می کند.درسندرم لریش، لندگیدن متناوب عضلات تحتانی پشت، سرین، ران و یا ساق وجود دارد. اندام های تحتانی، لاغر شده و پوست پا و ساق رنگ پریده درسندرم لریش می گردند.

ممکن است ضعف جنسی نیزدرسندرم لریش وجود داشته باشد. نبض های شریانی در پاها لمس نمی شود ولی ممکن است که در شریان فمورال، بطور ضعیف وجود داشته باشند.جهت کسب اطلاعات کاملتردراین زمینه ، می توانیدبه سایت دکترهادی زاده تحت عنوان بهترین متخصص قلب وعروق اصفهان(بهترین متخصص واریس وفوق تخصصی قلب وعروق)مراجعه نمائید. می توان یک برویی سیستولی را روی شریان فمورال و بخش تحتانی شکم، سمع نمود. آنوریسم های آرتریواسکلروتیک نیز ممکن است اتفاق افتاده و به صورت یک توده ی نبضدار و توسعه یابنده در حفره ی پوپلیته آل یا در شریان فمورال در زیر لیگامان اینگوینال تظاهر نماید. آنوریسم ها با فشار بر روی ساختمان های مجاور و گاه گاه با آمبولی عروق سطحی یا خونریزی به داخل بافت ها، باعث بروز نشانه هایی می گردند.
تشخیص سندرم لریش: بررسی های تشخیصی در بیمار مبتلا به آرتریواسکلروز انسدادی، باید در جهت تعیین محل انسداد شریانی، شدت آن، درجه ایسکمی و کفایت گردش خون جانبی باشد. لمس نبض های شریانی و سمع برویی، معمولاً برای تعیین حضور و محل انسداد شریانی، کفایت می کند. آزمایشات متعددی وجود دارند که انجام آن می تواند کمک کننده باشد. بیمار در یک محیط گرم که در آن تون انقباض عروق کم است، دراز کشیده و پای او تا زاویه ۴۵ درجه بالا آورده می شود. رنگ سطح کف پایی( پلانتار )پا، مشاهده می رود. رنگ پریدگی در ضمن این تست، دال بر کفایتی شریانی است. فشار خون سیستولی شرایین پشت پایی و خلف تیبیا را می توان با استفاده از سرعت سنج داپلر، در حین استراحت و در حال فعالیت، تعیین کرد. با عنوان یک قانون، فشار های کمتر از ۳۰ mmHG ، دلالت بر وجود ایسکمی با شدت کافی جهت ایجاد گانگرن دارند.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا