Posted on Leave a comment

تغذیه و بیماری قلبی عروقی: قسمت ششم:

بازتوانی قلبی

 

– کاهش وزن اضافه ی بدن


۱- مصرف چربی و روغن های گیاهی اشباع نشده چند زنجیره ای به جای استفاده از مواد چربی و روغن حیوانی و لبنی توصیه می شود.
۲- از مصرف انواع موادی که در آن شکر به کار رفته مثل انواع شیرینی و آبنبات و تنقلات تفریحی موجود در قنادی ها خودداری گردد.
۳- از انواع دسر و ژله و غیره که معمولا با آرد و تخم مرغ و حتی اگر با شیر کم چرب نیز تهیه شده است باید خودداری گردد.
۴- اجتناب از مصرف انواع شیرینی هرچند که در آن گیاهان مختلف به کار رفته باشد.
۵- اجتناب از مصرف انواع شیرینی هرچند که با روغن گیاهی و شیر کم چربی و سفیده تخم مرغ تهیه شده است همچنین انواع کیک و بیسکویت.
۶- انواع گیاهان و سبزی و میوه به طور تازه یا فریزری همچنین انواع سالاد گیاهی را تا سه بار در روز می توان مصرف نمود.
۷- مصرف مقدار متعادل از غلات و حبوبات کامل یعنی سبوس دار به عنوان صبحانه با شیر کم چرب یک قطعه نان برشته از گندم کامل و ساییده شده با یک قطعه کوچک و نازک از کره گیاهی یا مارگارین با ملاحظه محدود مصرف نمک در برخی افراد.
۸- مصرف قطعه ی متوسط از خمیر یا غذای تهیه شده با برنج قهوه ای یا گندم کامل و یک قطعه متوسط از یک حلقه سیب زمینی پخته شده با غذای اصلی روزانه.
۹- می‌توان کره گیاهی یا مارگارین اشغال شده را با مقدار بسیار کم روی یک قطعه نان کامل سبوس دار پخش و میل نموده از مصرف سیب زمینی سرخ شده در روغن باید پرهیز گردد در صورت تمایل می توان از پنیر سفید روستایی به مقدار بسیار کم مصرف نمود.
۱۰- مصرف نوشابه الکلی علاوه بر اضافه شدن وزن بدن برای اعضای اصلی بدن مضر می باشد.

۱۱- تمرین ورزشی ملایم و منظم مفید است در صورت مشکلات جسمی خاص با پزشک مشورت شود.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.