دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

درمان حمله میگرن

درمان حمله میگرن :

میگرن یک بیماری شایع است ودرمان حمله از اهمیت بالایی برخوردارمی باشد.

گام اول.

یاد بگیرید که چگونه اثربخشی داروها برای درمان حملات میگرن (قطع) موثر است .
اگر سردردازبین رفته است و یا به طور قابل توجهی در عرض دو ساعت پس از مصرف دارو کاهش یافته است و تا 24 ساعت آینده برنگردد یا تقویت نشوددلیل تاثیرمناسب دارواست. متاسفانه همیشه این طور نیست .اثربخشی متفاوت است.
علائمی که قبل از حمله رخ می دهند پرودرومال نامیده می شوند. آنها می توانند سیگنالی باشد که سردرد به زودی ایجادخواهد شدو وقت آن رسیده است که دارو را استفاده کنید.

شایع ترین علائم پرودرومال:

تغییر خلق و خوی, خستگی, افزایش حساسیت به نورو صداها, بو.
ازعلایم دیگرپرودرومال تمایل به خوردن برخی از مواد غذایی, مشکل در تمرکز, تحریک پذیری, تنش عضلانی,اضطراب و…است.
مطالعات بالینی نشان داده است که افرادی که در فاز اولیه حمله از دارو استفاده می کردند ، بیشتر ممکن است در عرض 2 ساعت سردرد خود را برطرف کنند. در صورت مصرف زود هنگام ، احتمال بازگشت درد و احتمال بروز عوارض جانبی نیز کمتر است
و اگر سردرد خفیف است ، شاید نیاز به مصرف دارو نباشد. ممکنست خود به خود برطرف شود.

در اینجا ، توجه به خود و علائمی که منجر به حمله می شود به شما در تصمیم گیری کمک می کند.
یک مطالعه نشان داد که 93٪ افرادی که علائم مختلف دارند می توانند “پیش بینی” کنند که یک سردرد خفیف به یک درد شدید تبدیل خواهد شد . بنابراین ، با دانستن علائم خود ، کاملاً واقع بینانه است که انتخاب کنید چه زمانی دارو را بخورید و چه وقت نه.

معمولاً افراد مبتلا به میگرن معتقدند که انواع مختلفی از سردرد دارند . سردرد تنشی ، سردرد قاعدگی ، درد ناشی از فشار خون بالا و غیره. با این حال ، در واقع ، اغلب این حملات میگرنی هستند. میگرن یک تقلید کننده عالی است. میگرن می تواند همراه با تنش و اسپاسم عضلانی ، گرفتگی بینی و ترشحات بینی و افزایش فشار خون باشد.

حمله میگرن می تواند در هر مرحله به خودی خود متوقف شود .
این باعث می شود که مردم باور کنند که نوعی سردرد “عادی” و “حملات شدید” دارند.
بدون شک علاوه بر میگرن ، برخی از افراد به طور همزمان از سه و چهار نوع سردرد دیگر رنج می برند . اما این افراددراقلیت هستند.

اگر در تشخیص خود شک دارید ، آن را با یک متخصص در میان بگذارید. همه مبتلایان به میگرن از یک روش درمانی بهره مند نیستند و همه به آن نیاز ندارند. به عنوان مثال ، اگر میگرن زودرس ناشی از گرسنگی گرفتید ، می توانید غذا بخورید و این گاهی برای جلوگیری از حمله مناسب است.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا