دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

درمان قطعی واریس پاها و نارسایی مزمن :

درمان قطعی واریس پاها و نارسایی مزمن :

بهترین کلینیک واریس کشور( تلفن :03132242165 و09211016462 برای اخذ نوبت ودرمان توسط دکترهادیزاده ، فوق تخصص فلبولوژی و درمان قطعی واریس ( بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان ) پاسخگوی شماعزیزان می باشد.

درمانهای گوناگونی به پیشگیری ازپیشرفت واریس ونیزدرمان آن کمک می کند .بعنوان مثال استفاده ازجوراب واریس درواقع سنگ بنای درمان رگهای واریسی و نارسایی های وریدی است ، که درمان معمولاً از استفاده ازآنهاآغاز می شود. یک جوراب واریس خوب به درستی انتخاب شده و به درستی استفاده شده می تواندورم پا را کاهش دهد وانجام جریان خون به وریدها را بهبود می بخشد. جورابهای واریس برحسب درجه فشاری که ایجاد می کنند به طبقات مختلف تقسیم می شوند واغلب جوراب واریس هایی که درایران وجوددارند ، طبق استانداردهای دنیا تولیدمی شوند. مطالعات نشان می دهد که کلاسهای های فشاری کلاس 1 و 2 برای کاهش شکایتهای مربوط به بیماری های مزمن وریدی مناسب می باشند

لیکن در مورد زخم وریدی ، جوراب واریس با فشار حداقل 40 میلی متر جیوه مناسب است. موقع انتخاب یک جوراب واریس ، باید یک نکته اساسی را رعایت کنید – این جوراب باید شکایات را کاهش دهد و به خوبی تحمل شود. در صورت نیاز ، با دکتر مشورت کنید تا بهترین جوراب واریس را پیدا کنید. جوراب های واریس فشاری در فروشگاه هایی وجود دارد که لوازم پزشکی را بدون نیاز به نسخه پزشکی دردسترس قرارمی دهند. بسیاری ازصندوق های بیمه درمانی جورابهای واریس را برای بیماران مبتلا به ضایعات پوستی به دلیل نارسایی مزمن وریدی (زخم تروفیک ، اگزمای واریس ، لیپو درماتوسکلروز و غیره) تحت پوشش قرارمی دهندکه در این حالت ، پزشک نسبت به صدور دستور برای بیمار اقدام می کند وشرکت بیمه نیزبیمار را برای تهیه جوراب تحت حمایت پرداختی قرار می دهد.

•داروهای ونوتونیک

داروهای ونوتونیک داروهایی هستند که می توانند علائم بیماری مزمن وریدی را تسکین دهند. این داروها دیواره های وریدی را تقویت می کنند و نفوذپذیری آنها را کاهش می دهند.دوره متوسط ​​درمان می تواند 2-4 ماه باشد. دردنیا داروهای مختلفی معمولابا نسخه پزشک خریداری می شوند

در صورت بارداری یا شیردهی ، ابتدا با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

درمان تهاجمی واریس پاها و نارسایی مزمن وریدی

نیاز به درمان تهاجمی بیماری مزمن وریدی ، بسته به شدت بیماری (بر اساس طبقه بندی CEAP) و موارد منع مصرف ، ابتدا توسط پزشک فوق تخصص لیزرواریس دراصفهان ارزیابی می شود ، وی در صورت لزوم شما را تحت درمان قرار می دهد.

سونوگرافی داپلرمعمولادرمرکزواریس اصفهان قبل از درمان واریس بالیزردراصفهان انجام می شود.

چندین گزینه برای درمان تهاجمی وجود دارد – روشهای مختلف لیزر وریدی ، اسکلروتراپی و غیره. خود فلبولوژیست بسته به شدت بیماری ، در دسترس بودن روشها و نتایج سونوگرافی داپلر ، در صورت امکان ، روش درمانی متناسب با شما را انتخاب خواهد کرد. ، پزشک در انتخاب روش درمان تهاجمی ترجیحات شما را در نظر خواهد گرفت. بسیاری از صندوقهای بیمه درمانی هزینه درمان لیزر واریس را پرداخت می کنند ، زیرا در این حالت هدف دستیابی به اثر زیبایی نیست بلکه درمانی است. در نارسایی مزمن وریدی لیزر( لیزرواریس پادراصفهان) (CEAP C3 – C6) ، استفاده از روش درمانی تهاجمی پیشرفت بیماری را کند می کند و همچنین خطر زخم مکرر وریدی را کاهش می دهد.

قبل از اقدام به درمان واریس ، خطرات و مزایای آن برای افراد چاق ، بیمارانی که شرایط پزشکی جدی دارند و افراد مسن باید با دقت ارزیابی شوند. با توجه به سیر مزمن بیماری های وریدی ، اگر بیمار خود آن درمان را نمی خواهد ، درمان تهاجمی رگهای واریسی در پاها لازم نیست.

سافنکتومی ، فلبکتومی (CEAP C3 – C6)

در حین درمان با استفاده از برش های کوچک ، وریدهای متسع و عملکردبد را از زیرجلد خارج می کنند. قبل از عمل ، فلبولوژیست محل و منحنی رگهای روی پوست بیمار را که باید برداشته شود ، مشخص می کند. این متکی به نتایج سونوگرافی داپلر و متکی به نتایج سونوگرافی داپلر و معاینه بیمار است. کبودی ، حساسیت و تورم خفیف بعد از عمل موقتی است و معمولاً در عرض مدت کوتاهی ازدرمان واریس دراصفهان برطرف می شود. برای عدم وجود ناراحتی بعد از لیزرواریس دراصفهان ، توصیه می شود حداقل 2 هفته پس از درمان واریس دراصفهان از کمک جوراب واریس فشرده سازی و در صورت لزوم بمدت بیشتری استفاده کنید. درواقع بهتراست پس از درمان واریس بالیزردراصفهان استفاده طولانی مدت از روش فشرده سازی توصیه می شود.

اسکلروتراپی با اولتراسوند (UGFS) برای زخم وریدی (C6 طبق طبقه بندی CEAP)
اسکلروتراپی روشی است که در آن ، تحت هدایت سونوگرافی ، ماده ای به ورید تزریق می شود که باعث درمان نارسایی ورید می شود و پس از آن ورید درمان می شود. این روش به صورت سرپایی انجام میشود و نیازی به بیهوشی ندارد. بیمار اغلب به چندین روش اسکلروتراپی نیاز دارد. اسکلروتراپی در تمام مراحل بیماری وریدی قابل استفاده است ، اما صندوقهای بیمه درمانی هزینه درمان بیماران رابطورمختلف پرداخت می کند. . نتیجه درمان معمولاً طی 1-2 ماه قابل مشاهده است. بعد از انجام این روش ، توصیه می شود حداقل 2 تا 3 هفته روزانه از كمك های جوراب واریس فشرده سازی استفاده كنید.

درواقع درمانهای عالی وجدیدواریس درزیرلیست شده اند:

اسکلروتراپی با اولتراسوند (UGFS): اگر بیمار زخم وریدی مزمن نداشته باشد (C1 – C5 طبق طبقه بندی CEAP). به توضیحات روش در بالا مراجعه کنید.
درمان با فرکانس رادیویی (RFA): این یک روش سرپایی است. دیواره رگ تحت هدایت سونوگرافی در معرض گرمای امواج رادیویی قرار می گیرد. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود. بعد از انجام این روش ، شما باید از جورابهای واریس فشرده سازی استفاده کنید.

لیزر درمانی داخل وریدی (EVLT): دیواره ورید تحت هدایت سونوگرافی در معرض گرمای لیزر قرار می گیرد. این روش با بی حسی موضعی انجام می شود. بعد از انجام این روش ، شما باید از جوراب واریس فشرده سازی استفاده کنید.

روش moca (ClariVein®): تحت هدایت سونوگرافی ، دیواره ورید توسط یک وسیله با سرعت چرخش صاف که در داخل رگ قرار دارد ، تاثیر می بیند. همزمان ، یک ماده (چسب) به داخل رگ تزریق می شود که باعث درمان رگ می شود. این روش نیازی به بیهوشی ندارد و نیازی به استفاده از روش فشرده سازی بعد از عمل نیست.
روش VenaSeal: درمان واریس و دیواره ورید با استفاده از چسب پزشکی تزریق شده از طریق کاتتر مخصوص به ورید. در این روش نیازی به استفاده از بیهوشی یا فشرده سازی درمانی نیست.

تکنیک های خودیاری:

ورزش منظم برای کاهش تورم ضروری است

ورزش منظم با انقباض عضلات ساق پا به پمپاژ خون به سمت قلب کمک می کند ، بنابراین تورم را کاهش می دهد

سعی کنید برای مدت طولانی در یک مکان ننشینید و نایستید. اگر حفظ وضعیت نشستن برای مدت طولانی ضروری است ، به طور دوره ای روی عضلات پا تمرین کنید (به عنوان مثال ، خم شدن و کشیدن انگشتان و پاها با هدف)

پاها را 3-4 بار در روز و به مدت 20-30 دقیقه بلند کنید

در صورت خشکی و خارش پوست:

پاها را با یک پاک کننده ملایم بشویید ، از صابون های خشن و پاک کننده های دیگری که باعث خشک شدن پوست می شوند خودداری کنید

با کرم های پایه موجود در داروخانه ها پوست آسیب دیده و خشک را مرطوب کنید.کرمهایی که فاقد عطر هستند و رطوبت طبیعی پوست خشک را بازیابی می کنند. هپارین و ژل های خنک کننده برای حفظ تعادل رطوبت پوست مناسب نیستند.

یک جوراب واریس فشرده سازی انتخاب کنید که علائم بیماری مزمن وریدی را تسکین دهد و بتوانید روزانه آن را بپوشید.

جوراب های فشاری و / یا جوراب های زانو که باید صبحها قبل از شروع حرکت فعال استفاده شوند.

شب قبل از خواب ، جورابهای واریس فشرده سازی باید از پاها خارج شوند.

عوارض وخطرات واریسی شدن رگها

عوارض واریس متنوع وشایع هستندوتوسط دکترهادیزاده. فوق تخصص فلبولوژی (بهترین متخصص لیزرواریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس شهرکرد)تحت درمان قرارگرفته وبرخی ازآنها به صورت زیرمی باشند(این عوارض درهمه بیماران قابل مشاهده نیستند:)
زخم:زخم های دردناک در پوست نزدیک رگهای واریسی به خصوص نزدیک قوزک ایجاد میشوند.لکه های تغییر رنگ یافته در پوست معمولا پیش از تشکیل زخم،پدیدار میشوتد.اگر شک دارید دچار زخم ناشی از رگهای واریسی شده اید به پزشک مراجعه کنید.
لخته شدن خون:گاهی رگهای عمیق داخل پا ممکن است بزرگ شوند.

درچنین مواردی ممکن است پا دردناک ومتورم شود.اگر درد یا ورم پا بهبود نیافت نیازمند توجه پزشکی است چرا که ممکن است نشان دهنده لخته شدن خون درپا باشد که به ان ترموفلبیت میگویند۰خونریزی:گاهی اوقات رگها خیلی نزدیک به پوست ممکن است پاره شوند۰این عارضه گاهی تنها خونریزی جزیی به وجود می اورد اما گاهی خونریزی بسیارشدیدومداوم است ولی بهرحال هرگونه خونریزی مستلزم درمان پزشکی است۰
پیشگیری از واریسی شدن رگها
هیچ راهی برای پیشگیری کامل ومطمین از واریسی شدن رگها وجود ندارد .اما بهبود گردش خون در بدن وحجم عضلات میتواند خطر آن را کاهش دهد.همین کار را برای بهبود گردش خون وجلوگیری از واریس گرفتن کارهای زیر مفید است.

ورزش

حفظ وزن سالم ونرمال

خوردن غذاهای کم نمک وپر فیبر

اجتناب از پو شیدن کفش های پاشنه بلند وجورابهای تنگ

بالا گرفتن پاها

تغییر زیاد ومرتب حالت بدن(چه درحالت نشسته چه ایستاده)

تشخیص ودرمان رگهای واریسی

برای تشخیص رگهای واریسی پزشک فوق تخصص فلبولوژی معاینه فیزیکی انجام میدهد.دراین معاینه، پزشک پاهای شمارا بررسی میکند تا هرگونه ورم را در ان ارزیابی نماید.همچنین علایم شما وشدت انها راجویا میشود.
اگر دریچه های سیاهرگ های پا به نظر سالم میرسند یا شواهدی از لخته شدن خون دیده میشود. ممکن است سونوگرافی برایتان تجویز شود.در سونوگرافی با دستگاهی که امواج صوتی ساطع میکند، تصاویری از داخل بدن تهیه میشود.

درمان رگهای واریسی:

خوشبختانه درمان رگهای واریسی مطلقا نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.به لطف درمانهای کم تهاجمی امروزی، میتوان درمان را سرپایی انجام داد.اگر کارهایی مثل ورزش کردن، کاهش وزن، نپوشیدن لباسهای تنگ، بالا نگه داشتن پاها .پرهیز از نشستن یا ایستادن طولانی مدت موفقیت امیز نباشد ودرد رگهارا ارام نکنند. روشهای دیگری ممکن است در پیش گرفته شود:
پوشیدن تمام وقت جوراب واریس اغلب اولین کاری است که. پزشک پیش از هر درمان دیگری، در نظر میگیرد.این جورابهای واریس فشاری، دایما پا را فشار میدهند وبه رگها وعضله های پا در گردش بهتر خون کمک میکنند.مقدار فشاری که جوراب به رگها وارد میکند براساس نوع جوراب وخصوصیات آن، متفاوت است۰

همانگونه که درمقالات قبلی بیان شد،بیماریهای وریدی ، انواع مختلف دارند . درمانهای وریدی ،یک روش فوق تخصصی وبسیاردقیق استکه فقط توسط افرادحرفه ای وبسیارمتبحرقابل انجام می باشد.بسیاری ازبیماران ،ازدکترهادی زاده درموردسایر پزشکانی که قادربه انجام این درمانهامی باشندسوال می کنند. درادامه شماعزیزان رابایکی ازاین پزشکان ،که جناب آقای دکتراقدسی هستند،آشنامی کنیم.دکترمهرداداقدسی بنیانگذارواستادفلبولوژی ایران هستند.درمان بسیاری ازبیماری های وریدی برای اولین بارتوسط ایشان انجام گرفته است. اولین استنت وریدلگنی درایران درسال 1390 دربیمارمبتلابه لخته پا (   DVT) توسط ایشان درتهران انجام شده است.مرکزاصلی درمان های مختلف ازجمله درمانواریس داخل لگنی تحت مسولیت ایشان درتهران اداره می شود.ایشان ازبزرگان علم وریدی ایران هستدوبیماران واریس جنوب کشوررابه مرکزواریس اصفهان (جناب آقای دکترمحمودهادی زاده ) ارجاع می نمایندکه باعث افتخاراست.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا