دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

درمان واریس:(نقش ورزش در پیشگیری و درمان)

درمان واریس:
نقش ورزش درپیشگیری ودرمان :
واریس عارضه ای است که در اثر نارسایی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها رخ می دهد و منجر به تورم و برامدگی رگ ها خواهد شد.واریس معمولا در پایین ساق پا،پشت پا،پشت زانو و قوزک پا رخ می دهد.اما یکی از راهکارهایی که متخصصان(ازجمله دکتر محمود هادی زاده، فلوشیپ فوق تخصص اینترونشنال کاردیولوژی/فلبولوژی)برای بهبودواریس پیشنهاد می دهند تمرینات ورزشی سبک است.

درمان واریسورزش یکی از اصول مهم در بهبود درمان واریس و پیشگیری از ابتلابه واریس است.اما اگر از واریس رنج میبرید باید بدانید که چه ورزش هایی در درمان واریس موثر هستند وبه بهبود شما کمک می کنند.وقتی ورزش می کنید خون زیادی از سمت ماهیچه ساق پا و یا سیاهرگ ها به طرف قلب پمپاژ می شود و احتمال ابتلا به واریس را کمتر می کند. ورزش های مناسب برای درمان واریس:پیاده روی بهترین و موثرترین ورزش در درمان واریس و پیشگیری از ابتلا به آنست.همچنین دوچرخه ثابت و دویدن ورزش های دیگری هستند که در بهبود واریس و پیشگیری از آن بسیار موثر هستند اما باید بدانیدکه ورزش های سنگین از جمله وزنه برداری فشار قابل توجهی بر گردش خون وارد می کند و منجر به فشار در سیاهرگ ها و ورید ها و در نهایت آسیب به آنها میشود.چند توصیه در رفتارهای روزانه که باعث پیشگیری از ابتلا به واریس میشوند:در حالت نشسته و ایستاده و انجام فعالیت های روزانه پاهایتان را از زانو خم و راست کنید تا خون در ناحیه ساق پا جریان داشته باشد،هنگام مسافرت و نشستن های طولانی و حتی هنگام بارداری از جوراب های محکم استفاده کنید تا از میزان فشار روی رگ ها برداشته شود،تا جایی که میشود از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنید این نوع کفش ها ماهیچه های ساق پا را در حالتی قرار می دهد که بسیار ضعیف عمل میکند.با خواندن مطالب بالا دربافتید که یکی از عوامل مهم در درمان واریس وپیشگیری از ابتلا به آن ورزش است.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا