دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

غذا و بیماری های قلب و عروق

قسمت اول:
برای بسیاری از مردم جهان غذا به عنوان یکی از لذائذ و الطاف زندگی است لذا همه دوست داریم که غذا لذت بخش بوده و رضایت ما را نیز تأمین نماید همچنین می‌خواهیم که غذا سلامتی ما را تامین نماید در سال‌های جدید به دلایلی تاثیر غذا در چگونگی سلامتی انسان مورد توجه قرار گرفته است.مطالب فراوانی دراین زمینه درسایت دکترهادی زاده تحت عنوان بهترین متخصص قلب وعروق اصفهان دراختیارشماست.


در بیماری های شریان کرنر چگونگی نوع و مصرف غذا از عوامل ایجاد خطر یا ریسک فاکتور شناخته شده با وجود اینکه عوامل وراثتی و ازدیاد فشار خون و غیره….. اهمیت خاص در ایجاد خطر دارند ولی در مورد بعضی از عوامل ایجاد خطر نقش فردی تاثیر مهمتری دارد، به عنوان مثال در مورد سیگار کشیدن و رژیم غذایی و تمرین ورزشی و تحرک و رعایت وزن متعادل، می‌توانیم به طور کلی نقش بیشتری داشته باشیم.
طی چندمقاله کوشش شده است نقش تغذیه و طریقه سالم‌تر آن تا آنجا که ممکن است بیان نماییم.

غذا و کلسترول و بیماری های شریان کرونر
مطالعات بسیاری که در نقاط مختلف جهان انجام گرفته است جنبه های مختلف رابطه نوع و مقدار غذا و بیماریهای کرنر را نشان می دهد.
با دلایلی رابطه نزدیکی بین ضایعه شریانی و بیماریهای قلب و مقدار چربی موجود در غذا مشهود است این موضوع مخصوصاً در مورد چربی های اشباع شده در غذای مصرفی مطرح است همچنین رابطه‌ای بین مرگ در اثر بیماریهای قلبی و مصرف زیاد چربی های اشباع شده وجود دارد.
حمله قلبی در حقیقت غالبا نتیجه نهایی یک فرایندی است که در طی زمان طولانی و به آهستگی ادامه یافته است.
شریانهایی که جریان خون را بر عضله ی قلب میبرد، به تدریج وسیله یک ماده چربی به نام آتروم تنگ و معیوب می گردد. همچنین افرادی که سطح کلسترول بالایی در خون دارند احتمال بیشتر دارند که دچار حمله قلبی یا آنژین قلبی گردند مخصوصا اگر از سیگار هم استفاده نموده و دچار ازدیاد فشار خون هم باشند.
زمانی فکر میکردند که کلسترول خون فقط به علت مصرف بیشتر غذاهای کلسترول دار ایجاد می‌گردد. اما تحقیقات بیشتر نشان داده است که مصرف غذاهای چرم مخصوص چربی های اشباع شده تاثیر مهمی در بالا بردن سطح کلسترول خون دارند که اثر آن بیشتر از مصرف غذای کلسترول دار میباشد.
ادامه دارد….

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا