دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

مراقبت های پس از آنژیوگرافی

نکات مهم قابل توصیه در بیمارانی که در آنژیوگرافی مبتلا به تنگی عروق می باشند کدامند

یکی از مراقبت های پس از آنژیوگرافی مهم است این موضوع است که در بیمارانی که مبتلا به تنگی عروق کرونر می باشند چه چیزهایی بایستی بخورند و از چه مواردی اجتناب شود. در این بیماران در صورتی که شخص مبتلا به دیابت باشد بایستی حتما درمان دیابت را مدنظر قرارداد.

درمان دیابت نیز بستگی به شرایط بیمار از نظر وزن و شرایط عمومی و میزان بالا بودن قندخون دارد. در صورتی که بیمار هنوز مبتلا به دیابت نشده ولی قند خون بالا باشد بشدت توصیه می شود که بیماران از مصرف شیرینی جات بپرهیزند چراکه اثرات مضر قند بالا بر عروق کرونر قبل از بروز دیابت شروع می شود.

همچنین درصورتی که چربی خون بیمار بالاست بایستی حتما به درمان آن اقدام شود. بیمارانی که مبتال به تنگی عروق کرونر در آنژیوگرافی می باشند بایستی دقت داشته باشند که هر دو نوع چربی بالای خون می توانند باعث تنگی های عروق کرونر شوند هرچند تاثیر مضر کلسترول بالا بیشتر از تری گلیسرید بالا است.

مراقبت های پس از آنژیوگرافی

 

در این رابطه علاوه بر مصرف داروهای لازم به تجویز پزشک توصیه می شود حتما به ورزش واصلاح اضافه وزن احتمالی دقت و اهتمام فراوان شود. برطرف کردن بیماری های زمینه ای نیز بشدت در بیماران مبتلا به تنگی های عروق کرونر توصیه می شود .

باتوجه به اینکه بیماری هایی نظیر کم خونی یا مشکلات تیروییدی و نیز نارسایی های کلیوی و … می توانند تاثیرات مخربی بر عروق کرونر قلب داشته باشند این بیماران بایستی حتما به درمان واصلاح این بیماری ها اقدام نمایند.

از اقدامات مهم دیگر در بیمارانی که در آنژیوگرافی تنگی های عروق قلب یا سایر نواحی بدن را داشته اند ترک دخانیات و دوری از هوای آلوده می باشد. لازم بذکر است که انواع دخانیات نقش مخرب داشته و این باور که برخی از انواع دخانیات خطر کمی دارند صد در صد غلط می باشد.

مراقبت های پس از آنژیوگرافی

 

همچنین از آنجاکه استرس و مشکالت روحی می توانند به رسوب مواد مضر در عروق و تنگتر شدن شریانها بینجامند بشدت به این بیماران توصیه می شود که از تنش های روحی برحذر باشند. همچنین داشتن فعالیت بدنی مناسب و ورزش با توجه به نقش مثبت آنها بر عروق کرونر و سایر نواحی بدن کاملا توصیه می شود.

مراقبت های پس از آنژیوگرافی

 

 

ضمنا رژیم غذایی مناسب می تواند به کسب بهبودی بیماران کمک شایان توجهی بنماید. و نهایتا آنکه کنترل فشار خون نقش عمده ای در این بیماران دارد.

واقعیت آنستکه فشارخون بالا علاوه بر اینکه بر بسیاری از ارگانهای داخلی بدن نقش مخرب دارد که از جمله آنها سیستم قلبی و عروقی می باشد. علاوه بر آن بالا بودن فشارخون می تواند خود باعث ایجاد و یا تشدید علایم قلبی شود لذا کنترل دقیق فشارخون بیمار بشدت توصیه می شود.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا