Posted on Leave a comment

نقش ورزش برای سلامت قلب قسمت اول

ورزش در درمان نارسایی قلبی

بدن انسان بر اساس تحرک شکل گرفته و در قرون گذشته مردان ونیز زنان برای تهیه غذا و لباس و ایجاد گرما در فصول سرد یا کارهای کشاورزی از حرکت اعضای بدن خصوصاً دست ها استفاده می کردنداما با تکنیکهای جدید و ماشین های پیشرفته نوع زندگی کاملا تغییر کرده است.
انسان امروز از وسایل مختلف چون حرارت مرکزی استفاده می‌کنند شاید فراموش کرده است که حدود ۱۰۰ سال پیش مجبور بود برای ایجاد گرما و آشپزی و غیره با شکستن چوب های جنگل رفع احتیاج نماید.
عدم تحرک به طور روزانه برای سلامت بدن مفید نیست و اعضای بدن را نباید از حرکت محروم نمود عضلات قلب حدود ۵ لیتر خون بدن را هر روز در سراسر آن پمپ می‌کنند و این کار در تمام مدت عمر انسان ادامه دارد.
ورزش منظم موجب تقویت قلب و قدرت آن خواهد شد همچنین کارآمدی آن را بیشتر میکند به طوریکه هر ضربان قلب بتواند خون بیشتری را پمپ نماید بنابراین قلب مجبور نخواهد بود که فشار زیادی را تحمل نماید لذا دوام قلب بیشتر و در نتیجه باعث طولانی شدن زندگی می‌کردند.
نوع ورزش که به تقویت قلب کمک می کند ورزش هوازی گفته میشود این نوع ورزش شامل تمام بدن می باشد و نیروی کافی آن باعث می شود که تنفس عمیق شده و بدن عرق نماید.
ورزش هوازی شامل: پیاده روی کمی تند و شاد- دوچرخه سواری- آهسته دویدن- شنا انواع حرکات منظم اعضای بدن می‌باشد این تمرینات در وقتی که حداقل ۳ روز در هفته انجام گردد موجب تقویت عضله قلب و احساس بهتر خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.