دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

وریدهای واریسی و سندروم بعد از فلبیت

وریدهای واریسی ،وریدهای متسع و پرپیچ و خمی هستند که دریچه‌های آنها دچار نارسایی است. سندروم پست فلبیت عبارت است از تورم اندام همراه با تغییرات تروفیک که به طور ثانوی در اثر استاز مزمن وریدی(رکودخون دروریدها) به وجود می آید در این سندروم بر خلاف نام آن غالباً سابقه یک ترمبوفلبیت قبلی به دست نمی‌آید.

اتیولوژی واریس پس ازفلبیت:
وریدهای واریس ای در اثر یک نقص مادرزادی دریچه های وریدی یا در اثر عوارضی که باعث تغییر شکل دریچه های وریدی یا انسداد درازمدت و مزمن گردش خون وریدی می شوند به وجود می آیند واریس های ناشی از نقص مادرزادی در همان مراحل اولیه زندگی ظاهر می شوند ترمبوفلبیت (لخته) ممکن است با ایجاد نقص دریچه ای انهدام دریچه ای یا انسداد وریدها باعث واریس شود. آبستنی اسیت تومور شکمی وزن زیاد یا قد بلند و تحمل سنگینی طولانی و اندام تحتانی همگی از عوامل تشدید واریس به شمار می روند که باعث افزایش فشار در ورید های ساق پا و اتساع این وریدها می‌گردند و در طی زمان طولانی موجب عدم کفایت دریچه های وریدی می شوند .همچنین یک عیب عمومی وریدی به عنوان عامل مساعد کننده واریس مطرح شده است قابلیت اتساع پذیری زیاد ورید ساعد و کاهش مقدار کلاژن و هگزوزامین در ورید های سالم بیماران دچار واریس پا ها نشان داده شده است معهذا شواهد ژنتیک مسئله چندان آشکار نیست چون در اکثریت بیماران علل واضحی مشاهده نمی شود و واریس یکی از ابتلائات جوامع متمدن غربی گردیده است تصور می شود عوامل دیگری نیز باعث این ابتلای بالاباشد، یبوست ناشی از رژیم غذایی که در برخی جوامع که از الیاف گیاهی کافی بی‌بهره است به عنوان یکی از عوامل شایع واریس ذکر شده است .در این مسئله تأکید بیشتر بر حضور واریس در همراهی با بواسیر و دیورتیکولوز است که علت آن ها را افزایش فشار درون شکمی به هنگام اجابت مزاج و یا فشار موضعی روده بر ساختار های درون شکمی میدانند.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا