دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

پارگی آنوریسم آئورت(قسمت چهارم)

پارگی آنوریسم آئورت

قسمت چهارم:

تشخیص

وجود درد شکمی یا پشتی، شوک و توده ی ضربان دار شکمی (سه تایی تشخیص پارگی آنوریسم آئورت شکمی) در مردان سالخورده عموما ارزش تشخیصی دارند. وقتی یک یا بیش از یک مورد از سه تایی تشخیص موجود نباشند، اشکال تشخیصی ايجاد می شود.

حدس نزدن پارگی آنوریسم‌ آئورت شکمی وقتی یک یا بیش از یک مورد از سه تایی تشخیص وجود ندارند باعث تأخیر در تشخیص یا تشخیص غلط می شود. پارگی آنوریسم‌ آئورت شکمی با قولنج کلیوی، لغزش دیسک کمری _خاجی، التهاب دیورتیکول سیگمویید، نارسایی تنفسی، التهاب صفاق، التهاب حاد آپاندیس، زخم گوارشی خونروی دهنده، شوک ناشی از وجود میکروب در خون، بدخیمی داخل شکم، و حوادث عروق مغز ی اشتباه می شود. در صورت مشکوک بودن، پرتونگاری و معاینه ی شکم با فراصوت به تشخیص کمک می کنند.

درمان

درمان پارگی آنوریسم‌ آئورت شکمی با روش جراحی انجام می شود. اهداف درمان عبارتند از :کنترل خونروی، برقراری مجدد حجم خون، و تعویض آنوریسم‌ با پیوند.

کنترل خونروی

سرعت کنترل خونروی تفاوت میان مرگ و زنده ماندن را تعیین می‌کند. بیماران در اثر خونروی کنترل نشده در بخش فوریت‌های، در حین انتقال به اتاق عمل و در اتاق عمل فوت کرده اند. برای زنده نگهداشتن بیمار هیچ کاری مهمتر از کنترل خونروی نیست (که به بهترین شکل در اتاق عمل میسر است). بنابراین بیماران مشکوک به پارگی آنوریسم‌ آئورت شکمی باید بدون درنگ به اتاق عمل منتقل گردند. انجام عملیات احیا تا رسیدن بیمار به اتاق عمل به تعویق انداخته می شود.

در اتاق عمل قبل از القای بی حسی بایستی آماده کردن پوست و پوشاندن بیمار تکمیل شوند. با القای بی حسی ممکن است فشار خون سقوط کند و گروه جراحی باید برای اقدام فوری آماده باشند. اگر به دلیل جا به جایی تشریحی، بستن آئورت یا مدخل ورودی آن به شکم انجام داد. بلافاصله پس از مشخص شدن وضع تشریحی، گیره مسدود کننده به قسمت زیر کلیوی منتقل می گردد. در موقعیت های بسیار وخیم که بیمار دچار کاهش شدید فشار خون است باید با حداقل بی حسی و آماده‌سازی پوست یا بدون آنها شکم را باز کرد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده

۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :
عدد ۱۳۰ رابه سامانه ۱۰۰۰۸۵۹۰
ارسال یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا