دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

تا چه مدت پس از بالون آنژیوپلاستی باید دارو مصرف نمود؟

یکی از باورهای غلط که در میان برخی مردم شایع می باشد ،آن است که بیماری که تحت آنژیوگرافی و بالون و تعبیۀ فنر قرارگرفته است ، دیگر نیاز به مصرف دارو نخواهد داشت.

آنژیوپلاستی

باید دانست بیماران  قلبی به هر حال تا آخر عمر در معرض ابتلا مجدد به بیماری های شدید عروق و… قلب می باشند و بایستی به دقت از برزو دوباره بیماری عروقی پیشگیری نمایند.

از سوی دیگر معمولا ً گرفتاری عروق کرونر قلبی ، معمولا ً گرفتاری منتشر می باشد که در رگهای مختلف به مقادیر مختلف رسوب مواد مضر و تنگی عروق وجود دارد که در بالون آنژیوپلاستی معمولا ًیک یا دو تنگی بزرگتر و مهم تر باز می شوند و بقیۀ تنگی ها ممکن است در عروق وجود داشته باشند.

بنابراین بایستی داروهای لازم مصرف شوند تا این تنگی های خفیف عروقی، پیشرفت نکرده و شدید نشوند.
ازطرف دیگر مصرف نکردن یا مصرف نادرست داروها می تواند باعث گرفتگی استنت تعبیه شده در رگ شود که علاوه برعوارض وخیم می تواند باعث نیاز مجدد به آنژیوپلاستی شود.

آنژیوپلاستی

بنابراین بیماران پس از بالون آنژیوپلاستی معمولا ًبایستی تا آخر عمر داروهای خاص قلبی را تحت نظر پزشک ادامه دهند که این داروها دو وظیفۀ مهم را به عهده دارند:
1) پیشگیری از گرفتگی مجدد رگهای قلب
2) کنترل گرفتگی های موجود که پیشرفت نداشته باشند.

آنژیوپلاستی

علاوه برمصرف دارو، این بیماران نیازبه مراقبت ویژه و پرهیز از فاکتورهای خطرساز قلبی دارند.

آنژیوپلاستی

البته دقت داشته باشید که برخی داروها پس از مدتی از بالون آنژیوپلاستی قطع می شوند و برخی در زمانهای خاص تجویز شده و گروهی تا آخر عمر ادامه خواهند یافت که این موارد بستگی به وضعیت بیمار ،نوع استنت (فنر) و سایر موارد ،براساس تشخیص پزشک می باشد.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا