نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

چگونه ازایجاد واریس پیشگیری کنیم

چگونه ازایجادواریس پیشگیری کنیم

چگونه ازایجادواریس پیشگیری کنیم؟

باتلفن 03132242164 می توانیدجدیدترین اطلاعات راازمرکزواریس اصفهان بدست آورید. اطلاعات خود را ذر مورد اینکه چگونه ازایجاد واریس پیشگیری کنیم کامل کنید. رگهای واریسی به گروهی از بیماری ها تعلق دارند که پیشگیری از آن آسان تر و ارزان تر از درمان بعدازایجادشدن بیماری است ، بنابراین ، اول از همه به کفش های خود توجه کنید. نباید پاشنه های آن از 5-6 سانتی متر بیشتر باشد و ملاک اصلی برای انتخاب آن باید اول از همه راحتی آن باشد.
ازامروز در هر فرصتی بیشترازگذشته حرکت کنید.
به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. اگر رفتن به یک محل خاص، راه طولانی ندارد ، قدم بزنید ، مجبور نیستیدبااتومبیل بروید.

به محض به یاد آوردن پاهای خود ، یک تمرین بسیار ساده برای آنها چندین بار در روز انجام دهید: پاهای خود را حرکت دهید – راست ، چپ ، در جهات مختلف ، سپس به طور متناوب روی انگشتان پا و پاشنه بلند شوید.درمرکزواریزاصفهان ، دکترهادیزاده( بهترین متخصص واریس اصفهان) بهترین روشهای پیشگیری ودرمان قطعی واریس دراصفهان رادراختیار شماقرارمی دهند.

درهر زمان ممکن وتاحدامکان شنا کنید. ورزشهای آبی بهترین راه برای جلوگیری از واریس است.
اما آنچه نباید انجام شود وزنه برداری وبلندکردن اجسام سنگین است ، به ویژه انواعی از آن مانند حمل کیسه های سنگین از فروشگاه ها.
باتوجه به اینکه واریس بازتابی از وضعیت کلی بدن ماست، بنابراین ، اگر شما درصدد پیشگیری از واریس هستید ، باید با آن به طور جامع برخورد کنید. شما دراولین قدم باید سبک زندگی خود را کمی تنظیم کنید – رژیم غذایی خود را تنظیم کنید ، به طور فعال حرکت کنید وکار و استراحت خود را سازماندهی کنید .

چه روشهای پیشگیری امروزه وجود دارد؟

جوراب واریس 

چگونه ازایجاد واریس پیشگیری کنیم؟ اول از همه ، پیشگیری از واریس با درمان فشرده سازی (جوراب الاستیک طبی ، جوراب شلواری و …) است.

اضافه وزن

لازم است به طور مداوم وزن خود را کنترل کنید – اضافه وزن باعث پیشرفت بیشتر رگهای واریسی می شود و به طور جدی در درمان اختلال ایجاد می کند.

سیگار

چگونه ازایجاد واریس پیشگیری کنیم ؟ یکی دیگرازروشهای جلوگیری از واریس نیز ترک سیگار است. این عادت بد بر روی دیواره رگ های خونی تأثیر فوق العاده منفی می گذاردوانواع تاثیرات مخرب برعروق رابدنبال خواهدداشت.

ورزش

یکی ازپایه های اصلی پیشگیری از واریس یک فعالیت بدنی مناسب است. عدم تحرک بدنی برای پیشگیری ازواریس منع مصرف دارد. انجام تمرینات فیزیوتراپی ضروری است. و بهترین پیشگیری هر ورزشی است که در آن ساق پا به طور مساوی ورزش داده شود – دویدن ، ایروبیک ، دوچرخه سواری ، شنا. به طور کلی ، انجام یک سبک زندگی فعال ضروری است ، اما به هیچ وجه خود را در معرض فشارهای جسمی بیش از حد قرار ندهید.

اقدامات منظم بهداشتی

اقدامات منظم بهداشتی و مراقبت از پا نیز در پیشگیری از واریس مهم است. با واریس ، مراقبت از پوست پاها به منظور جلوگیری از ایجاد عوارض واریس ضروری است. پوست پا ، به خصوص فضاهای بین لگنی ، باید تمیز نگه داشته شود. از آنجا که هرگونه خراش ، حتی کوچک ، خراش ، پینه ، قارچ روی پاها دروازه ای باز برای ایجاد عفونت است که می تواند باعث ایجاد عوارض بعدی شود.

تغذیه مناسب

تغذیه رگهای خود را نیز فراموش نکنید. چربی های حیوانی را تا آنجا که ممکن است در رژیم غذایی خود محدودکنید و طیف گسترده ای از چربی های گیاهی را جایگزین کنید. این اقدام به شما کمک می کند تا از مشکل اضافه وزن جلوگیری کنید ، که این موردنیزخود باعث پیشگیری از رگهای واریسی می شود. تمام روغن های گیاهی طبیعی حاوی اسیدهایی هستند که جریان خون را بهبود می بخشند. رژیم غذایی برای بیماران مبتلابه واریس ،استفاده حداکثراز سبزیجات و میوه ها ،ومصرف حداقل نمک وچربی است.

نوشیدنی های الکلی نیزدرجهت بروزلخته وایجادعوارض کار می کنند. توصیه می شود تا حد امکان گوشت کمتری مصرف کنید. همه نوع محصولات گیاهی مفید هستند. اصل ABC در اینجا کار می کند . جایی که A هویج است ، B کاهو است و C سبزیجات و مرکبات است. به این لیست باید دو ویتامین بسیار مهم دیگر که دیواره رگ های خونی را تقویت می کنند اضافه شود. اینها ویتامین E هستند که در روغن زیتون وجود دارد و ویتامین P که در گردو ، چای سبز و گلاب وجود دارد.

حرکات مناسب درزمان کار

اگر از رگهای واریسی رنج می برید یا می خواهید از این بیماری جلوگیری کنید ، سعی کنید از کار سخت جسمی هنگام درخواست کار خودداری کنید. کاری که به ایستادن یا نشستن طولانی نیاز دارد نیز برای شما مناسب نیست. اگر تمام روز روی پاهایتان کار می کنید ، هر ساعت به مدت 5-7 دقیقه قطعاً باید به عضلات پا فشار بیاورید. ابتدا قدم بزنید. سپس چندین بار روی پاها بایستید ، روی انگشتان پا قرار بگیرید. یک سری اسکات بزنید. و … از عادت انداختن پاها روی پاها خودداری کنید(این وضعیتی است که در آن رگ ها فشرده می شوند و خون راکد می شود وواریس تشدیدمی یابد) .

استفاده طولانی مدت از کفش های پاشنه بلند یا تنگ نیز ایجاد رگ های واریسی را تحریکمی کند.

برای پیشگیری از واریس ، هر وقت ممکن است کفش پاشنه بلندرا کنار بگذارید و در خانه سعی کنید بدون کفش راه بروید. نکته مهم آنکه اگربه واریس مبتلاهستید، دراولین فرصت به مرکزواریس اصفهان( کلینیک دکترهادی زاده)(بهترین متخصص واریس اصفهان) مراجعه فرماییدتاتحت درمان قطعی واریس بصورت بسیارراحت وفوری قرارگیرید.همیشه به یادداشته باشیم که پیشگیری ازواریس، راحتترازدرمان قطعی واریس است.

تمرینات قبل وبعد ازخواب

بلافاصله پس از خواب از تخت خارج نشوید. پاها و رگهای خود را برای انتقال از حالت افقی به عمودی آماده کنید. ژیمناستیک بسیار ساده در این امر به شما کمک خواهد کرد. ابتدا حرکت دورانی را با پاها ، خم شدن و کشش انجام دهید. سپس زانوها و باسن خود را خم و باز کنید. حال به سراغ تمرین “دوچرخه” بروید. اگر انجام آن با هر دو پا دشوار است ، این کار را به تناوب انجام دهید.

تمام تمرینات ذکرشده دربالا 5-10 دقیقه بیشتر طول نمی کشد. سپس قبل از خواب هم همین تمرینات دوباره تکرار شوند. این ورزش درمانی جریان خون از پاها را بهبود می بخشد و تورم پا را کاهش می دهد. اگر وقت استراحت دارید (بدون توجه به اینکه یک دقیقه بعد از ظهر است یا می خواهید بخوابید) ، پاها باید بلند شوند. برای خواب ، لبه پایین تخت را بالا بیاورید یا یک غلتک زیر پایتان قرار دهید. این وضعیت پاها ، خروج خون وریدی را تسهیل می کند.

بهترین استراحت برای پا

بهترین استراحت برای پای شما پیاده روی آرام و آهسته در فواصل کوتاه است. برای مبتلایان به واریس ، راه رفتن بدنیست وحتی درپاره ای مواردبهتر از نشستن و حتی دراز کشیدن است. بنابراین این عادت را فراموش کنید که عصرهای خود را روی مبل بنشینید و تلویزیون تماشا کنید. عدم تحرک طولانی مدت می تواند رگهای واریسی را تحریک کند .بیماری راتشدیدکرده و تورم پا و رکود خون افزایش خواهد داشت. اگر بی توجهی به تحرک پاها ادامه یابد ، این کارمی تواند ترومبوز (لخته وانسداد رگ ها) را تحریک کند. برای جلوگیری از رگ های واریسی و همه این عواقب منفی ، عادت راه رفتن به مدت 30-40 دقیقه هر روز قبل از خواب رادرخود ایجاد کنید.

با پیروی از این توصیه های ساده ، نه تنها خود را در برابر واریس محافظت می کنید . بلکه در برابر علائم و عوارض ناخوشایند آن نیز محافظت می کنید. بنابراین می توانید از درد در پاها ، خطر زخم های پا جلوگیری کرده ، دیواره وریدها را تقویت کرده . بسیاری از موانع موجود در مسیر بالا رفتن طبیعی خون را برطرف کنید.هموطنان عزیزمان که ساکن اصفهان نیستندوبدنبال بهترین متخصص واریس شهرکرد، بهترین متخصص واریس اهوازو….می باشند، موقع تماس، حتماذکرکنندکه ازاستانهای دیگرقصدمراجعه دارندتا نوبت متناسب شماداده شود.

دیدگاهتان را بنویسید