دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

ارتباط بیماری های کلیوی با قلب

ارتباط بیماری های کلیوی با قلب : مکانیسم های مختلفی می توانند باعث نارسایی کلیوی شود که باعث می شود سموم مختلف موجود در بدن به اندازۀ کافی دفع نشود.

نارسایی قلبی نیز می تواند با کاهش خونرسانی و دیگر مکانیسم ها، باعث نارسایی کلیوی شود. کلیه ،یکی از دستگاه های اصلی بدن می باشد که ارتباط تنگاتنگی با ارگانهای دیگر بدن از جمله قلب دارد.

از طرفی نارسایی کلیوی ،چه در اثر نارسایی قلب ایجاد شده باشد یا باهر مکانیسم دیگری، باعث بدتر شدن وضعیت قلبی و حال عمومی بیمار شود.

بیماران نارسایی قلبی که همزمان مبتلا به نارسایی کلیوی هستند، بایستی بیش از بقیه افراد در کنترل و درمان بیماری خود تلاش نمایند چرا که بهبود هر چه اندک هر یک از دو نارسایی (قلب یا کلیه) تاثیر مثبت بر دیگری خواهد داشت.

لذا بیماران نارسایی قلب، در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، بایستی داروهای کلیوی خود را به موقع مصرف ورعایت رژیم غذایی در حد مطلوب بویژه محدودیت مصرف نمک را در دستور کار خود قرار دهند.

در حقیقت یکی از شانس های بیماران نارسایی قلبی که دجار نارسایی کلیوی هستند، آنست که در صورتی که نارسایی و بیماری کلیوی آنها تحت کنترل و درمان قرارگیرد، بصورت مضاعف تاثیر مثبت بر بهبود نارسایی قلبی آنها خواهد داشت.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا