دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

ازدیاد فشار خون(فشارخون بالا)

ازدیاد فشار خون(فشارخون بالا):

فشار خون در مجاری شریانی بدن مشابه یک لوله لاستیکی است که آب در آن جریان داشته و در حالی که جریان آب تحت فشار عبور می کنند به طور پیوسته و دائم بر آن ضرباتی نیز وارد می‌گردد.

یعنی فشار خون موجود در شرایین ضربان دار می باشد به طوری که حداکثر شدت فشار در هنگام انقباض ضربان قلب بوده و در هنگام استراحت یعنی بین دو انقباض فشار آن در حداقل می رسد. به عنوان مقایسه فشار داخل لوله لاستیکی آب از طرفی فشار و جهش از منبع اصلی آب را دارد و در ارتباط با میزان فراخی و تنگی فشار لوله لاستیکی تغییریافته زیاد و کم می شود.
میزان فشارخون از طرفی در ارتباط با مقدار خونی که در هر ضربان قلب پمپاژ پیدا کرده و در ضمن در رابطه با قطر شریان متغیر است.
مقدار خونی که در جریان گردش خون پمپ می‌کنند به مقدار زیادی با فعالیت روزانه انسانی ارتباط داشته و متغیر است. برخی افراد در مقایسه با دیگران به طور متوسط فشار خون بالاتری دارد همانطور که برخی دارای قدی بلند ترو بدنی بهتر از دیگران هستند در برخی مواقع به علت واقعی ازدیاد فشار خون (فشارخون بالا)می توان به درستی پی برد .با وجود این موارد کمتر علل مخصوصی برای ازدیاد فشار خون وجود دارد مانند بیماری کلیوی که باید علت آن را مشخص کردو در این موارد تعیین علل ازدیاد فشار اهمیت دارد.مطالب کاملتردرسایت دکترهادی زاده وابسته به کلینیک واریس اصفهان(کلینیک واریس وفوق تخصصی قلب وعروق)دراختیارشماست.
بیماری که در معرض ازدیاد فشار خون(فشارخون بالا)(پرفشاری خون) باشد همیشه علایم مشخصی ندارد ولی ازدیاد فشار خون گاه با علائمی چون سردرد سرگیجه حالت گرگرفتگی و احساس گرما خونریزی بینی و غیره… نشان داده می شود. به هر حال ازدیاد فشار خون خستگی بیش از حدرا طی مدت طولانی بر قلب و شرایین ایجاد می کند.
این عارضه همچنین موجب پیری زودرس شرایین گردیده یعنی جدار آنها را سخت و محکم نموده و ایجاد آتروم در آنها تشدیدرا می‌کند هرچه ازدیاد فشار خون بیشتر گردداحتمال حوادثی مانند سکته قلبی و سکته مغزی و غیره بیشتر می‌شود.
به هر حال فشار خون بالا را عموماً می توان به وسیله داروها به آسانی کنترل و درمان نمود هر چند بیمار احتیاج به کنترل دائم فشار خون دارد معمولادراکثرموارد این عارضه ادامه زندگی طبیعی را به همچنین فعالیت فرد را مختل نمی کند.
ازدیاد فشار خون را به عنوان یکی از عوامل خطر جهت بیماریهای قلب و عروق باید مورد توجه قرار داد و با شناختن بیماری بایدموارددرمانی آن را رعایت نمود .
ازدیاد میزان فشار خون شایع بوده معمولاً ۵ الی ۱۰ درصد اشخاص بالغ رادچار می کند گاه بیماری هنگام معاینه و اندازه گیری فشار خون وبصورت اتفاقی وبدون هیچ علامتی تشخیص داده میشود.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق(کلینیک واریس وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده

۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱

تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :

عدد ۱۳۰ رابه سامانه ۱۰۰۰۸۵۹۰

ارسال یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کن

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا