دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

تغذیه در نارسایی قلب

یکی از توصیه های مهم در زمینه تغذیه در بیماران نارسایی قلب ، کاهش دریافت نمک در رژیم غذایی می باشد که اهم روشهای آن بشرح زیر می باشد:

1) نمکدان را از سر سفره حذف کنید.
2) از میوه ها و سبزیجات تازه زیاد استفاده کنید زیرا میزان نمک این مواد کم است.
3) از مصرف مواد غذایی آماده حتی المقدور پرهیز کنید ودر صورتی که مجبور به استفاده از آنها هستید ، برچسب اطلاعات غذایی را بررسی و چنانچه حاوی سدیم زیاد باشند، حتمأ از مصرف آنها خودداری نمایید.

تغذیه در نارسایی قلب

 

4) برای خوش طعم کردن غذاها، از نمک استفاده نکنید و در صورت ضرورت از چاشنی های جایگزین (آب لیموی تازه، سیر، پیاز، فلفل دلمه و… استفاده شود).

5) از کنسروها، سوسیس و کالباس و … پرهیز کنید (این غذاهای فرآوری شده سرشار از نمک هستند).

مطلب مهم دیگر آنست که نارسایی قلبی، کار زیادی را به سیستم قلبی عروقی، تنفسی و … وارد می کند بنابراین این بیماران نیاز بیشتری به انرژی دارند که بایستی از طریق مواد غذایی کافی تامین شود.

در حقیقت چنانچه انرژی کافی به بدن این بیماران نرسد، نیاز افزایش یافته ی انرژی آنان برآورده نشده و وضعیت آنها نامطلوب خواهد شد.

تغذیه در نارسایی قلب

 

از سوی دیگر چنانچه نارسایی قلب، پیشرفته باشد، این بیماران بایستی از مصرف مایعات زیاد خودداری نمایند که بطور متوسط میزان مصرف مایعات در آنان حدود 2لیتر در 24ساعت خواهد بود.

همچنین نیاز این بیماران علاوه بر کالری بیشتر، شامل افزایش نیاز به پروتئین نیز می باشد که بایستی در صورتی که منع مصرف پروتئین بواسطه بیماری های دیگر نداشته باشند، از پروتئین بیشتری استفاده نمایند.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا