دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

تغذیه و قلب و عروق: قسمت هفتم

-کاهش مصرف نمک


نمک از موادی است که مورد احتیاج بدن می باشد ولی در اکثر موارد چندبرابر بیشتر مصرف می شود ومصرف زیاد نمک می‌تواند موجب بالا رفتن فشار خون شودکه بالا رفتن فشار خون نیز سبب مشکلات و بیماری های دیگر در قلب و کلیه و همچنین تسریع و ایجاد سکته مغزی می گردد.
جهت تقلیل مصرف نمک توصیه های متعددی وجود دارد:
الف: ابتدا باید با این عادت به طعم شور مایل است برخورد گردد و به تدریج مشاهده خواهیم کرد که ذائقه ما با طعم و بوی واقعی غذا عادت میکند.
ب: هنگام آشپزی از نمک کمتر استفاده کنیم به جای نمک ادویه و برخی گیاهان معطر و آبلیمو و سرکه به کار ببریم.
ج: نمک را به شکل قطعات مکعب مانند؛ خریداری و در دسترس باشد قبل از افزودن نمک به غذا طعم آن را آزمایش کنید امکان دارد که احساس کنید به نمک اضافه احتیاج نیست.
د: وقتی که از غذای محتوی در قوطی یا انواع کنسرو استفاده می‌شود نوعی که بدان نمک اضافه نمی شود انتخاب کنیم
ه: مصرف گوشت های نمک زده مثل ران یا ژامبون و غیره بسیار کم میل شود.
و: غذای سرپایی مانند سیب زمینی برشته و بادام زمینی و آجیل نمک دار مصرف نشود به جای آن از انواع میوه و سبزی خام و انواع خوراکی های بی نمک مصرف نمود.
ح: برای تقلیل نمک گاه مواد جانشین که طعم شور دارد به کار می برند در این مورد بهتر است از راهنمایی دکتر داروساز استفاده کرد باید دانست که به هر حال چنین موادی حاوی مقادیری نمک می باشد در ضمن بر اساس ذائقه شما برای تقلیل نمک کمک نمی کند.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا