دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

حمله قلبی چیست ؟

درمان حمله قلبی چیست؟

 

حمله قلبی چیست ودربرابرآن چه بایدکرد؟
03132242165 و 03132242164 شماره تلفنهای دراختیارشماست.

حمله قلبی زمانی رخ می دهد که جریان خون به قلب مسدود شود. این می تواند ناشی از تجمع چربی، کلسترول و سایر مواد در شریان ها باشد. احساس یا درد شدید در قفسه سینه یا بازوها، حالت تهوع و تنگی نفس خواهید داشت. هر زمان که حتی کوچکترین این علائم را احساس کردید، همیشه باید برای کمک پزشکی بدوید.

حمله قلبی چیست ؟


الکتروکاردیوگرام (ECG) برای ثبت فعالیت های الکتریکی قلب شما همراه با آزمایش خون انجام می شود. داروهای فوری که در هنگام حمله قلبی تجویز می شوند آسپرین، ترومبولیتیک ها، عوامل ضد پلاکت، مورفین و نیتروگلیسیرین هستند. جراحی هایی مانند آنژیوپلاستی عروق کرونر و استنت گذاری و بای پس عروق کرونر وجود دارد.


شش علامت حمله قلبی چیست؟


همه بیماری های قلبی با علائم هشدار دهنده همراه نیستند. خیلی سخت است که بگوییم درون قلبت چه می گذرد. برخی علائم وجود دارد که حتی در قفسه سینه شما ظاهر نمی شود. اگر در مورد آن مطمئن نیستید، این زمان مناسبی است که با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر بالای 60 سال دارید و اضافه وزن دارید یا از فشار خون بالا یا کلسترول بالا رنج می برید. جدای از این، 6 علامت هشدار دهنده یا قرمز وجود دارد که نشان دهنده حمله قلبی است.
درد یا ناراحتی غیرمعمول در قفسه سینه.


درد در بازوها، پشت، گردن و فک

.
سوزش در معده.
سرگیجه، حالت تهوع، تنگی نفس.
عرق سرد.
خستگی شدید

 

آیا بدن شما قبل از حمله قلبی به شما هشدار می دهد؟


بله، گاهی اوقات بدن شما یک هفته قبل از حمله قلبی واقعی سیگنالی را به مغز شما ارسال می کند. شناخت این علائم برای جلوگیری از حمله قلبی ضروری است. گاهی اوقات افراد آن را با درد طبیعی قفسه سینه یا فشار عضلانی اشتباه می گیرند.
نتیجه تاسف بار این است که افراد برای تشخیص حملهقلبی بیش از حد منتظر می مانند. بنابراین توصیه می شود هر زمان که علائم زیر را احساس کردید برای کمک به نزدیکترین بیمارستان مراجعه کنید.

سرگیجه
تنگی نفس
عضلات کشیده شده.
ناراحتی قفسه سینه
سرگیجه
کمر درد
خستگی غیر معمول

حمله قلبی چیست ؟

آیا حمله قلبی باعث درد می شود؟


وقتی دچار حمله قلبی می شوید، هر ثانیه مهم است. دو نوع حمله قلبی وجود دارد – خفیف و شدید. علائم خفیف می تواند چند ساعت طول بکشد در حالی که علائم شدید می تواند ناگهانی و شدید باشد. برخی از افراد اغلب مبتلا به دیابت هستند که هرگز درد قفسه سینه را تجربه نمی کنند. بنابراین، از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
چگونه حمله قلبی را تشخیص می دهند؟
تست های خاصی (ECG) و علائمی وجود دارد که به تشخیص حمله قلبی کمک می کند. در صورت مشکوک شدن به حمله قلبی، بلافاصله تحت نظر در بیمارستان بستری خواهید شد.


درمان چگونه انجام می شود؟


آسپرین با کاهش لخته شدن خون به حفظ جریان خون از طریق شریان باریک کمک می کند. ترومبولیتیک ها یک لخته خون را حل می کنند که جریان خون را به قلب شما مسدود می کند. مصرف به موقع این دارو شانس زنده ماندن از حمله قلبی را افزایش می دهد. عوامل ضد پلاکتی از بزرگتر شدن لخته های خون موجود جلوگیری می کنند و همچنین از تشکیل لخته های جدید جلوگیری می کنند.
مورفین به شما کمک می کند تا با درد و ناراحتی مقابله کنید. بنابراین نیتروگلیسیرین رگ های خونی را گشاد می کند و در نتیجه جریان خون به قلب را بهبود می بخشد. داروها برای مقابله با حملهقلبی کافی نیستند. علاوه بر داروها، ممکن است مجبور شوید تحت عمل جراحی قرار بگیرید. آنژیوپلاستی عروق کرونر و استنت گذاری بلافاصله پس از حملهقلبی انجام می شود.

کاتتر


یک لوله نازک دراز به نام کاتتر از طریق یک شریان در پا یا کشاله ران شما به یک شریان مسدود شده در قلب شما منتقل می شود. برای بازگرداندن جریان خون به قلب، یک استنت مشبک فلزی در شریان قرار داده می شود تا آن را باز نگه دارد.
در برخی موارد ممکن است فرد نیاز به جراحی بای پس داشته باشد. وریدها و شریان ها در جای خود دور از شریان کرونری مسدود شده یا تنگ شده دوخته می شوند. این به خون اجازه می دهد تا قسمت باریک را دور بزند و به قلب برسد. اگر جراحی بای پس انجام داده اید، ممکن است چند روز در بیمارستان بمانید.

حمله قلبی چیست ؟


اگر حمله قلبی درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟


بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا اینکه منتظر بزرگترین کابوس زندگی خود باشید.
چه کسانی واجد شرایط درمان هستند؟ (درمان چه زمانی انجام می شود؟)
اگر دچار درد شدید قفسه سینه، سفتی عجیب در بازوها، شانه ها و پاها، تعریق ناگهانی و شدید، تنگی نفس یا سبکی سر هستید. شما باید برای کمک پزشکی مراجعه کنید.


چه کسانی واجد شرایط درمان نیستند؟


شایع ترین علت درد قفسه سینه بیماری ریفلاکس معده به مری است. این دردها را حمله قلبی ندانید.

آیاحمله قلبی عوارض جانبی دارد؟


ممکن است تا چند روز پس از جراحی عوارضی مانند ضعف و درد خفیف در بدن ایجاد شود.
جهت مطالعه مطالب کاملتر، روی آدرس زیرضربه بزنید:

????

????

انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی )

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی
پیمایش به بالا