دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

خواص توت فرنگی

 

خواص توت فرنگی

 

خواص توت فرنگی

توت فرنگی تنها یک میوه خوش طعم و یا یک مربای شیرین نیست بلکه مانند یک داروی مکمل درمانی عمل می کند. از انواع خواص توت فرنگی برای رفع بیماری ها و کنترل عوارض ناشی از آنها برخوردار است .
کارشناسان به افراد بویژه بانوانی که با کم خونی و فقر آهن مواجه هستند توصیه می کنند خوردن میوه توت فرنگی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند .
براساس تحقیقات اسید فولیک که به عنوان فولات یا ویتامین B9 شناخته می شود می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماریها در افراد جلوگیری به عمل آورد، کمبود این ویتامین باعث بروز بیماری هایی چون پوکی استخوان، بیماری های اعصاب و روان و نیز برخی سرطان های شایع در افراد شود . کارشناسان برای تامین اسید فولیک مورد نیاز بدن زنان توصیه می کنند روزانه هشت عدد از این میوه خوش طعم را در کنار سایر میوه ها مصرف کنند. توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است و می تواند از بزرگ شدن و رشد تومورهای سرطانی در بدن افراد جلوگیری کند . این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین C می تواند برای افزایش قدرت بینایی و مقابله با بسیاری از امراض چشمی نیز مفید باشد، از جمله دیگر خواص این میوه دارا بودن فیبر زیاد است که مشکلات گوارشی را از بین می برد، خوردن توت فرنگی در زیبایی پوست، رفع آکنه های پوستی نیز موثر است، افراد سیگاری نیز با خوردن توت فرنگی می توانند مضرات سیگار را در بدن خود کاهش دهند .

توت فرنگی با کاستن از سرعت رشد سلول های بدن می تواند روند پیر پوستی را کند و همینطور باعث افزایش توان ذهنی مغز شود . توت فرنگی همچنین می تواند باعث افزایش توان باروری در زنان شود ، اما زنان باردار در صورت داشتن سابقه آلرژی به این میوه باید از مصرف آن اجتناب کنند . توت فرنگی با وجود تمامی خواص سلامتی که دارد حاوی عوامل آلرژی زا است و می تواند در افراد عوارضی چون سردرد، قرمزی پوست، خارش، تورم اعضای بدن، اگزمای پوستی و حتی شوک آنافلاکسی ایجاد کند، همینطور توت فرنگی می تواند در کلیه باعث ایجاد سنگ در این عضو شود زیرا می تواند ذرات کلیسم جامد در کلیه به وجود آورد به همین دلیل متخصصان در افراد مبتلا به مشکلات کلیوی مصرف این میوه را با احتیاط و در حد کم تحت نظارت پزشک معالج توصیه می کنند .

بهتر است مصرف این میوه در کودکان خردسال برای مرتبه اول بویژه اگر در خانواده سابقه ابتلا به آلرژی وجود دارد با احتیاط صورت گیرد زیرا می تواند باعث شوک آلرژی شدید در کودک شود . در جدیدترین مقاله که در مجله The journal of agriculture and food chemistry به چاپ رسیده است کارشناسان اعلام کرده اند مصرف توت فرنگی می تواند مانع از ابتلا به سرطان هایی چون ریه، سینه، رحم، تخمدان و زبان در افراد شود و مصرف آن می تواند سرعت رشد تومورهای سرطانی را کاهش دهد . توت فرنگی همچنین در کنترل عوارض بیماری هایی چون آرتروز، آرتریت روماتوئید و آسم نیز موثر است .

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا