دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

شدت ورزش برای پیشگیری از بیماری قلبی

یکی از سوالات رایج ، پرسش در مورد شدت ورزش برای پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و… می باشد.

بطور کلی توصیه می شود در طول هفته، حداقل 5 روز و هربار دست کم 30دقیقه فعالیت بدنی باشدت متوسط انجام گیرد. راه های گوناگون وجود دارد که شایعترین آن بررسی تعداد ضربان قلب در حین فعالیت و اصطلاح ( رد ضربان قلب حداکثر ) می باشد.

برای بدست آوردن شدت متوسط ورزش ، راههای گوناگون وجود دارد که شایعترین آن ها بررسی تعداد ضربان قلب در حین فعالیت و اصطلاح ( ضربان قلب حداکثر ) می باشد.

شدت ورزش برای پیشگیری از بیماری قلبیبرای بدست آوردن ( ضربان قلب حداکثر ) سن خود را از عدد 220 کم کنید. حال هرگونه فعالیت بدنی که ضربان قلب شما را به محدوده ی 55% تا 70%این عدد برساند، همان فعالیت بدنی متوسط است که توصیه می شود در هفته ،5 روز و هربار حداقل 30دقیقه انجام شود.

عنوان مثال، برای یک فرد 20 ساله ( ضربان قلب حداکثر ) برابر 20=20-220 ضربه در دقیقه می باشد که میزان فعالیت بدنی متوسط وی، در محدوده ی 70-55% این مقدار یعنی 110تا 140ضربه در دقیقه می باشد.

به بیان دیگر برای یک فرد 20ساله، توصیه می شود حداقل 5روز درهفته و هر بار 30دقیقه باندازه ای ورزش کندکه ضربان قلب وی به محدوده ی 110 تا 140 ضربه در دقیقه برسد.

لازم بذکر است که موارد گفته شده، برای کسانی است که سالم و بیماری های مهم قلبی و نارسایی قلب را ندارند. برای اطلاع از کسانیکه نیاز به بررسی های خاص دارند، به قسمت مربوطه درهمین سری مطالب، مراجعه فرمایید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا