دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

منیزیم کلسیم پتاسیم

کمبود این 3 ماده باعث اضافه وزن می شود!!

منیزیم کلسیم پتاسیم

منیزیم کلسیم پتاسیم

کمبود منیزیم باعث میل به قند و شیرینی می شود.

کمبود پتاسیم اغلب در افراد مبتلا به اضافه وزن دیده می شود. زیرا آنها مقدار زیادی قهوه ، قند و شکر می خورند، الکل می نوشند و معمولا از مسهل ها استفاده می کنند.

پتاسیم به عملکرد قلب کمک می کند و تعادل آب را در بدن تنظیم می کند. پتاسیم به بدن اجازه می دهد اسیدهای اضافی باقی مانده از غذاهای بد و داروهای رژیمی را در خود نگه دارد.

کمبود پتاسیم با سوخت و ساز بدن تضاد دارد و توانایی بدن را برای شکستن مواد غذایی کاهش می دهد.
کمبود کلسیم آنزیم هایی را که در فرایند سوخت و ساز بدن شرکت می کنند غیرفعال می کنند. اگر زیاد گوشت می خورید ، کمبود کلسیم اهمیت بیشتری پیدا می کند. چرا که برنامه غذایی پر پروتئین باعث کمبود کلسیم می شود.
محققان در طی بررسی‌هایشان مشاهده کردند افرادی که به مدت ۱۸ ماه، روزانه با مصرف محصولات لبنی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کردند چربی بدنی کمتری دارند.

باید بدانید که هر چه میزان کلسیم موجود در سلول‌های چربی بیشتر باشد میزان سوخت و ساز آن‌ها هم بیشتر می‌شود. تحقیقات نشان می دهد که کلسیم به صورت هماهنگ با ویتامین D کار کرده و به چربی سوزی کمک شایانی می کند.

منابع کلسیم : لبنیات ،بروکلی، گل کلم، دانه های کنجد، لپه، دانه های آفتابگردان

منابع منیزیم: بادام، سیب، آووکادو، کرفس، برنج سبوس دار، خرما، ماهی، چغندر

منابع پتاسیم: زردآلو، موز، هویج، جعفری، اسفناج، ماهی آزاد.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا