دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

نظری بر رگ های واریس

نظری بررگهای واریس :

شمامی توانیدبادوخط تلفن 09211016462 و03132242165 تماس بگیرید.با نظری بر رگ های واریس درموردجدیدترین درمانهای واریس ، اطلاعات کامل رادریافت نمایید.رگهای واریسی نه تنها یک نقص ازنقطه نظرزیبایی هستند ، بلکه به طور کلی نقض جریان خون است.

در حال حاضر ، طبق گفته محققان اروپایی ، 10-12٪ دانش آموزان دبیرستانی علائم خاصی از واریس دارند.

رگهای واریسی یکی از بیماری های رایج در سیستم وریدی انسان است که عمدتا افراد در سن کار و سنین باروری را درگیر می کند. شیوع این بیماری در قرن بیست و یکم بسیاربالاست.

ساختار سیستم وریدی اندام تحتانی

سیستم وریدی اندام تحتانی ، مربوط به ورید اجوف تحتانی ، به 3 بخش تقسیم می شود:

سطحی (زیرپوستی) ،

عمیق ،

رگهای ارتباطی یا بطوردقیق تر ، سوراخ کننده.

دریچه وریدی که بنام دریچه لانه کبوتری خوانده می شوند،به عنوان واحد اصلی عملکرد این سیستم ، هم در بزرگراه های اصلی و هم در ونول های کوچک با قطر 20-200 میکرون یافت می شود.

دریچه وریدی از کاسپ و دیواره عروق تشکیل شده است که جیب های سینوس دریچه را تشکیل می دهد. دیواره سینوس دریچه دیواره وریدی است که قسمت خارجی جیب دریچه را مشخص می کند.

درکلینیک واریس دکترهادی زاده می توانیدبانظری بررگهای واریس خود، دلایل وروشهای درمان انهاآشناشویدودرمانهای لازم رادریافت نمائید.

عملکرد دریچه ارتباط مستقیمی با فعالیت عضلات دارد. آنها با هم یک ساختار تشریحی و عملکردی به نام “پمپ عضلانی وریدی” تشکیل می دهند. پمپ حفره شکمی ، پمپ های ران ، پایین پا و…پمپ های پیش ران خون هستند.

دریچه ها از ونول ها و مویرگ ها در برابر افزایش شدید فشار در حین فعالیت “پمپ عضله” محافظت می کنند ، دریچه های تمام عیار در برابر فشار تا 2 تا 3 اتمسفر مقاومت می کنند.

رگ های واریس

رگهای واریسی – علل رشد

اکثریت قریب به اتفاق دانشمندانی که نقش عوامل وراثتی را در ایجاد این بیماری مطالعه کرده اند ، نشان می دهند که رگهای واریسی یک بیماری ارثی است. یکی از بنیانگذاران فلبولوژی ، با مطالعه شیوع رگهای واریسی در نزدیکترین بستگان بیماران خود ، در 50-70٪ موارد وجود بیماری را پیدا کرد.

عامل دوم ساختار ناسالم دریچه ها و نفص آناتومیکی مادرزادی آنهاهمراه با ضربه های بعدی است. ارتباط این بیماری با خصوصیات فردی بیماران مانند گرایش به چاقی ، یبوست ، اشتغال در کارهای بدنی سنگین یا ورزشهای شدید ، مورد تأکید بیشتر دانشمندان است.

لازم است با نظری بر رگ های واریس روی یک جنبه مهم دیگر در پاتوژنز رگهای واریسی تأکید کنیم. این موارد نقض جریان خون و عصب کشی دیواره ورید به خصوص دریچه های وریدی پس از 40 سالگی است. با افزایش سن ، نفوذ چربی در دیواره ورید اتفاق می افتد ، تعداد فیبرهای عضلانی کاهش می یابد ، همراه با کم شدن عملکردشبکه مویرگی.

مرگ عناصر عضلانی ، گیرنده ها و دریچه ها منجر به پیشرفت بیماری می شود ، که به مرحله نهایی رگهای واریسی منتقل می شود. این واقعیت افزایش تکرار تظاهرات بالینی واریس با سن بیمار را توضیح می دهد .

نباید دلیل ایجاد رگهای واریسی در دوران بارداری را فقط نقض جریان خون از طریق وریدها به دلیل فشرده سازی مکانیکی عروق توسط بزرگ شدن رحم درنظرگرفت.

به طور معمول ، رگهای واریسی در ابتدای بارداری ظاهر می شوند ، در حالی که عملا فشرده سازی عروق درآنزمان وجود ندارد. اهمیت تغییرات هورمونی دردوران حاملگی وتاثیرآن برپیشرفت واریس مشخص است.

تغییرات بدن در یک زن باردار ، منجر به افزایش جریان خون در اندام های لگن و اندام تحتانی ، کاهش تون عروق وریدی و ایجاد نارسایی نسبی دریچه های وریدی می شود.

طبقه بندی بالینی نارسایی مزمن وریدی (CAP) (CEAP ، 1999) مراحل زیر CVI را متمایز می کند:

مرحله 0: هیچ نشانه ای از CVI در معاینه و لمس وجود ندارد.

مرحله 1: ظهور تلانژکتازی (عروق ستاره ای) و شبکه ای از رگهای صافن کوچک گشاد شده.

مرحله 2: واریس.

مرحله 3: ادم.

مرحله 4: تغییرات پوستی به دلیل بیماری وریدی (رنگدانه ، اگزمای وریدی ، لیپودرماتوسکلروز).

مرحله 5: مرحله 4 تغییرات پوستی و بهبود زخم تروفیک است.

مرحله 6: تغییرات پوستی مرحله 4 و زخم فعال تروفیک.

رگ های واریس

برای شناسایی واریس وبیماریهای وریدی، معاینه دو طرفه سونوگرافی وریدهای اندام تحتانی،
فلبوگرافی کنتراست اشعه ایکس،فلبوگرافی تشدید مغناطیسی ، آنژیوگرافی کامپیوتری چند وجهی مارپیچی با کنتراست و….بکاربرده می شوند.

درمرکزواریس اصفهان، دکترهادی زاده( دکترخوب واریس در اصفهان)(دکترخوب واریس چهارمحال وبختیاری) (دکترخوب واریس دراهواز)بیماران گرامی راکه ازاستانهای مختلف ازجمله اهواز، چهارمحال وبختیاری و….مراجعه می نمایند، تحت درمان واریس بااستفاده ازجدیدترین متدهاقرارمی دهند.

تغییرات پوستی شدیددراثر واریس اندام تحتانی، بطورکامل قابل برگشت نیست.

عوارض رگهای واریسی اندام تحتانی می تواند کشنده باشد. (آمبولی ریوی)لذاتوصیه می شودقبل ازپیشرفت وایجادعوارض، بلافاصله درمان بالیزر داخل عروقی وRF شروع گردد.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا