دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

نقش ارث در ایجاد بیماری قلبی

—توارث، یکی از عوامل خطرزای بیماری های قلبی می باشد و لذا در کسانی که در نزدیکان خود (مانند پدر و مادر، خواهر و برادر، پدربزرگ و مادربزرگ و…)

بیماری های قلبی عروقی، فشارخون بالا، دیابت، سکته مغزی، چاقی و… وجود داشته باشند، احتمال ابتلا به این بیماری ها بیشتر از بقیه افراد می باشد لذا بایستی این افراد، چند نکته مهم را در نظر داشته باشند:

 

نقش ارث در ایجاد بیماری قلبی

الف) شیوه زندگی خود را سالم کنند و عوامل خطرزای خود را کنترل نمایند و از انجام اموری که باعث بروز بیماری می شود خودداری نمایند.

ب) مکرراً و هر از چندگاه با مراجعه به پزشک، خود را از نظر ابتلاء به بیماریهای گوناگون بویژه بیماریهایی که در فامیل شما وجود دارند بررسی کنید تا در صورت ابتلاء، هر چه زودتر درمان شروع گردد.

—کسانی که در فامیل خود دارای بیماری های فوق می باشند، بایستی از همان کودکی تحت مراقبت بیشتر باشند و شیوه زندگی مناسب و بدور از عوامل خطر داشته باشند و به تناوب تحت بررسی قرار گیرند.

—به عنوان مثال کسی که عوامل خطر دارد ، بیشتر از بقیه بایستی ورزش کند، از چاقی بدور باشد، سیگار نکشد و شیوه زندگی مناسب داشته باشد.

—باید دقت شود که برخی عوامل زمینه ساز ایجاد بیماری های قلبی عروقی، غیر قابل تغییر را کنترل نمود که کمک زیادی به جلوگیری و درمان بیماریهای قلبی خواهدداشت.

—بنابراین مصرف هرنوع دخانیات، بایستی قطع شود، دیابت، فشارخون بالا، چربی خون بالا، و استرس و وزن، در حدود نرمال حفظ شود و برنامه های ورزش مناسب به کار رود.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا