دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

نکاتی در مورد اسکلروتراپی (قسمت دوم)

اسکلروتراپی برای کدام دسته از واریس ها انجام میشود؟
اسکلروتراپی روش ایده ال و انتخابی برای درمان واریس های سطحی برروی پوست میباشد،
این واریسها به دو دسته اصلی تقسیم میشوند
که عبارتند از واریسهای رتیکولر و واریسهای تلانژکتازیک
واریسهای رتیکولر که بنام رگهای ابی (blue vein) هم نامیده میشوند میتوانند باعث ایجاد درد و سنگینی پا شوند این وریدهای واریسی همچنین علاوه بر تغییر شکل ظاهری و بدشکلی انها ،میتوانند سبب خونریزی های خطرناک یا ایجاد سوزش و خارش شوند.
واریسهای تلانژکتازیک که قطربسیار کم داشته و عموما بشکل تار عنکبوتی ریز و قرمز رنگ دیده میشوند نیز غالبا میتوانند باعث بروز مشکلاتی که عمده انها تغییر شکل ظاهری و ظاهر بد اندامها شده وهمانند عروق رتیکولر باعث عوارض میشوند .
همان گونه که درمقالات قبلی هم اشاره شد یکی دیگر از انواع واریسها ،واریسهای طنابی شکل میباشند این وریدها( سیاهرگهای) برجسته روی پا میتوانند عوارض زیادی را بهمراه داشته باشند و بهترین پاسخ درمانی را به روشهای اندوواسکولر ( داخل عروقی ) میدهند، در این روشها با استفاده از لیزر واریس یا ار اف یا Glue( چسب واریس) ،درمان قطعی واریسهای طنابی شکل در طی یک جلسه انجام میپذیرد و بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن ، بیماران بهبودی کامل و دائمی خواهند داشت ولی در مورد واریسهای رتیکولر و تلانژکتازیک روش درمان انتخابی و برتر ،اسکلروتراپی است.
اسکلروتراپی در واقع استفاده از دارویی مخصوص است که تبدیل به فوم شده و توسط سرنگهای بسیار ظریف در داخل وریدهای واریس تزریق میشوند
قبل از انجام اسکلروتراپی با استفاده از پمادهای جمخصوص محل تزریق بی حس میشود لذا بیماران هیچ گونه دردی احساس نخواهند کرد .
این مواد اسکلروزان ( که دارای انواع مختلف بوده برای هرنوع از عروق از نوع مخصوص و گاهی بصورت ترکیبی استفاده میشوند ) با سرنگهای بسیار ظریف بداخل عروق واریس تزریق شده که باعث بهبودی دائمی و کامل واریسهای رتیکولر و تلانژکتازی میشوند البته برای  واریسهای طنابی شکل  نیز در برخی شرایط خاص از انواع خاصی از داروها استفاده میشوند
ریدارکت شد به doctorhadizadeh.ir/اسکلروتراپی-وریدی-چیست/
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا