دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

اسکلروتراپی وریدی چیست

اسکلروتراپی وریدی چیست؟

اسکلروتراپی وریدی چیست ؟ وچگونه انجام می شود؟این مقاله، دراین زمینه تهیه شده است.اسکلروتراپی بهترین روش درمان واریسهای سطحی است. این مقاله، خلاصه چندمقاله دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص خوزستان) است.درمان وریدهای عنکبوتی در این مورد بر اساس ورود یک ماده قوی به رگ نارسا است. این ماده منجر به فرآیندهایی می شود که باعث درمان نارسایی وریدی وواریس می شود. اگراسکلروتراپی به خوبی انجام شود،یک نتیجه عالی دیری نمی گذرد که اتفاق می افتد – هیچ اثری از نقص زیبایی وجود نخواهد داشت.

نحوه انجام اسکلروتراپی:

برای انجام اسکلروتراپی، ناحیه مورد نظر با کرم بیحسی ، بیحس می شود. دراسکلردتراپی ،این یک مزیت بزرگ است ، زیرا از بیهوشی عمومی استفاده نمی شود. نیازی به تزریق لیدوکائین برای بی حسی موضعی هم نیست.
انواع داروهاوفیلمهای انجام اسکلروتراپی، درسایت دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس شهرکرد) قابل رویت می باشد.

چگونه رگ های عنکبوتی را از بین ببریم؟

به دلیل باورهای کلیشه ای ، بسیاری معتقدند که تشکیل رگ های عنکبوتی تنها پس از 40-50 سال انجام می شود ، زیرا رگ ها و عروق خونی ضعیف می شوند. اما یک نقص زیبایی در شکل رگ های عنکبوتی گاهی حتی در نوجوانی ظاهر می شود. این به دلیل تغییرات هورمونی در بدن است که منجر به ضعیف شدن بافتها می شود.
بهترین درمان واریسهای سطحی، اسکلروتراپی است.

تلانژکتازی:

نام علمی عروق ریزروی پوست، رگ های عنکبوتی است. حذف رگ های عنکبوتی باید توسط متخصصان انجام شود ، زیرا این نقص به خودی خود برطرف نمی شود. حتی استفاده از داروها برای تنظیم سطح هورمونی و ژل های درمانی نیز مشکل را برطرف نمی کند و ممکن است آن را تشدید کند.

مرکزواریس:

در “بهترین مرکز واریس” برداشتن رگ های عنکبوتی روی نواحی مختلف بدن انجام می شود.
علاوه بر این ، ما برداشتن رگ های عنکبوتی روی قفسه سینه و پاها را انجام می دهیم.
درمرکزواریس اصفهان ، دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس خوزستان)به درمان واریس باانواع روشهای مختلف می پردازند.
این روشهاشامل اسکلروتراپی واریس، لیزرواریس ودرمان واریس باRFاست.

نکاتی در مورد اسکلروتراپی:


آیا امکان عود واریسهای سطحی پس از اسکلروتراپی وجود دارد؟
اسکلروتراپی ، روش انتخابی برای درمان واریس های سطحی و عروق عنکبوتی است.
در مورد اسکلروتراپی نکات فروانی وجود دارد که بسیاری از بیماران و مبتلایان به بیماری های وریدی و واریس مکرا آنها راسوال میکنند.
در زیر به تعدادی از پرسشها در این زمینه پاسخ می دهیم.

یکی از سوالات رایج آنست که آیاپس از درمان واریس های سطحی با اسکلروتراپی, امکان عود واریس  وجود دارد؟ بعبارت دیگر اگرچنانچه فردی مبتلا به وریدهای واریسی عنکبوتی یا رتیکولرکه تحت درمان یا اسکلروتراپی برای درمان واریس قرار گرفته است,ممکن است مجددا به واریس مبتلا شود؟

پاسخ بدین صورت است که پس از انجام صحیح وکامل اسکلروتراپی,مطلقا امکان عود در رگهایی که تحت درمان قرار گرفته اند, وجود ندارد ولی ممکن است در جاهایی دیگر بدن یا حتی در نقاط دیگری از پاها(که قبلا عروق واریس و واریس نداشته وتحت درمان قرار نگرفته اند) واریس مجددا ایجاد شود

که در صورتی که این واریس های جدید تعدادشان زیاد شود یا باعث ایجاد علایم و مشکلات برای بیماران شود,مجددا بایستی تحت درمان قرار گیرند, هر چند بر  اساس تجربیات نویسنده(دکتر محمود هادی زاده),این موضوع بسیار کم دیده  میشود

بدین معنی که احتمال عود واریس ونیاز به اسکلروتراپی مجدد از شیوع زیادی بر خوردار نمی باشند وپس از اسکلروتراپی واریس ها احتمال آنکه در نقاط دیگر بدن واریس ایجاد شود شایع تبوده ومعمولا این افراد حداقل تا سالها از داشتن واریس خلاص خواهند شد.

این موضوع به این معنی است که هرچند اسکلروتراپی یک روش درمانی برای نوع خاصی از واریسها(واریس های ر تیکولرو عنکبوتی) است و کاربرد مشابه واکسن ندارد که بتواند پیشگیری کامل از بروز مجدد واریس بنماید اما عملا تا مدتها پیس از اسکلروتراپی,مبتلایان به واریس,بروزموارد جدید واریس نخواهند داشت.بنظر اینجانب علت این مسئله میتواند موارد متعددی باشد از جمله:

1_داروهایی که پس از اسکلروتراپی تجویز میشوند.
2_مواردی که بیماران پس از انجام اسکلرو تراپی, رعایت می کنند.
3_اثر اسکلرو تراپی در عروق مجاور که هنوز درگیر واریس نشده وحالت نارسایی پیدا نکرده اند.
4_اثرکمپرس پس از اسکلروتراپی

البته دلایل ناشناخته ای هم ممکن است وجود داشته باشند که به هر حال مجموعا باعث میشود در بسیاری از موارد اسکلروتراپی تاحدودی حالت پیشگیرانه هم داشته باشد.

__________________

اسکلروتراپی برای کدام دسته از واریس ها انجام میشود؟
اسکلروتراپی روش ایده ال و انتخابی برای درمان واریس های سطحی برروی پوست میباشد،
این واریسها به دو دسته اصلی تقسیم میشوند
که عبارتند از واریسهای رتیکولر و واریسهای تلانژکتازیک
واریسهای رتیکولر که بنام رگهای ابی (blue vein) هم نامیده میشوند میتوانند باعث ایجاد درد و سنگینی پا شوند این وریدهای واریسی همچنین علاوه بر تغییر شکل ظاهری و بدشکلی انها ،میتوانند سبب خونریزی های خطرناک یا ایجاد سوزش و خارش شوند.
واریسهای تلانژکتازیک که قطربسیار کم داشته و عموما بشکل تار عنکبوتی ریز و قرمز رنگ دیده میشوند نیز غالبا میتوانند باعث بروز مشکلاتی که عمده انها تغییر شکل ظاهری و ظاهر بد اندامها شده وهمانند عروق رتیکولر باعث عوارض میشوند .
همان گونه که درمقالات قبلی هم اشاره شد یکی دیگر از انواع واریسها ،واریسهای طنابی شکل میباشند این وریدها( سیاهرگهای) برجسته روی پا میتوانند عوارض زیادی را بهمراه داشته باشند و بهترین پاسخ درمانی را به روشهای اندوواسکولر ( داخل عروقی ) میدهند، در این روشها با استفاده از لیزر واریس یا ار اف یا Glue( چسب واریس) ،درمان قطعی واریسهای طنابی شکل در طی یک جلسه انجام میپذیرد و بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن ، بیماران بهبودی کامل و دائمی خواهند داشت ولی در مورد واریسهای رتیکولر و تلانژکتازیک روش درمان انتخابی و برتر ،اسکلروتراپی است.
اسکلروتراپی در واقع استفاده از دارویی مخصوص است که تبدیل به فوم شده و توسط سرنگهای بسیار ظریف در داخل وریدهای واریس تزریق میشوند
قبل از انجام اسکلروتراپی با استفاده از پمادهای جمخصوص محل تزریق بی حس میشود لذا بیماران هیچ گونه دردی احساس نخواهند کرد .
این مواد اسکلروزان ( که دارای انواع مختلف بوده برای هرنوع از عروق از نوع مخصوص و گاهی بصورت ترکیبی استفاده میشوند ) با سرنگهای بسیار ظریف بداخل عروق واریس تزریق شده که باعث بهبودی دائمی و کامل واریسهای رتیکولر و تلانژکتازی میشوند البته برای  واریسهای طنابی شکل  نیز در برخی شرایط خاص از انواع خاصی از داروها استفاده میشوند
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی
پیمایش به بالا