دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

واریس،علل ودرمان آن:

واریس،علل ودرمان آن:

03132242164 و 5 دراختیاربیماران مبتلابه واریس و ورم دست وپاست تااطلاعات جدیدراکسب ونسبت به گرفتن نوبت اقدام نمایند.این مقاله درحقیقت فشرده چندسخنرانی ازدکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس ایران) در رابطه با واریس،علل ودرمان آن است که دراختیارشماخوانندگان محترم قرارمی گیرد.رگهای واریسی و مویرگهای گشادشده اندام تحتانی شرایط بسیار شایعی است که طبق برخی آمارهادر بیش از 50٪ جمعیت بزرگسال غربی وجود دارد و هر دو جنس را تحت تأثیر قرار می دهد ، والبته شیوع واضحابیشتردر زنان که درمقالات قبلی دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان) علتهای متعددافزایش شیوع واریس درخانمهانسبت به آقایان ، شرح داده شده است.

در بسیاری ازمواردواریس ، این آسیب شناسی گسترده به دلیل ضعف مادرزادی دیواره عروق است که با افزایش سن و سایر عوامل مانند هورمون ها ، وضعیت بدن و سبک زندگی تشدید می شود.

این ضعف مادرزادی دیواره های وریدی شامل اتساع رگهای سوراخ کننده است ، که عروق وریدی بسیار مهمی هستند که گردش وریدی سطحی را با یک حفره عمیق متصل می کنند و به دنبال آن بدعملکردی دریچه ای ،افزایش فشار خون همودینامیک ، اتساع گردش خون وریدی در سطح و در نتیجه افزایش رانش هیدرواستاتیک بوقوع می پیوندد.

گشاد شدن رگهای مرئی نشان دهنده “نوک کوه یخ” است ، قسمت قابل مشاهده فرآیندی که در واقع بر کل گردش خون وریدی ، سطحی و پرفوران تأثیر می گذارد.

درمان با لیزر اندوواسکولار

درمان با لیزر اندوواسکولار (EVLT – لیزر درمانی EndoVascular) یک روش درمانی بی نهایت عالی با حداقل تهاجم است . که از سال 2002 توسط FDA آمریکا تأیید شده است . واریس رگ صافنوس بزرگ ، رگ صافنوس کوچک و سایر رگهای سطحی وواریسی اندام تحتانی را از بین می برد. درمان با لیزر اندوواسکولار برای مشکلات زیبایی و یا از بین بردن اختلالات ناشی از اتساع و عملکرد معیوب ورید نشان داده شده است: خارش ، احساس سنگینی و خستگی ، گرفتگی شبانه ، درد ، خونریزی ، التهاب (گلبیت) ، مشکلات پوستی (اگزما) ، لیپودرماتوسکلروز ، ناهنجاریهای رنگدانه ، زخم ، ورم) وسایرعوارض ناشی ازواریس ، درمرکزواریس اصفهان (بهترین کلینیک واریس اصفهان) (بهترین کلینیک واریس ایران) توسط دکترمحمودهادی زاده فوق تخصص قلب وعروق ودرمان های نوین واریس تحت درمان قرارمی گیرد.

روش EVLT فقط برای تنه اصلی صافن استفاده می شود: شاخه های واریسی باقیمانده که نتوان انهارابااستفاده ازلیزرواریس یاسایردرمانهای رایج اندوواسکولرمانندآراف واریس ، چسب واریس ونیزمیکروفلبکتومی و….درمان کرد را می توان با اسکلروتراپی درمان کرد. اسکلروتراپی یک روش ساده و کوتاه مدت است که هیچ جای زخمی برجای نمی گذارد و امکان بهبود سریع فعالیت های طبیعی را فراهم می کند

بیحسی: آرام بخشی موضعی بااستفاده ازتزریق بی حس کننده های موضعی صورت می پذیرد.

مدت زمان:بطور60 دقیقه طول می کشدلیکن باتوجه به اینکه درکلینیک واریس اصفهان، دکترهادی زاده سابقه درمان هزاران بیمارواریس رادرکارنامه درخشان خوددارند، این درمان توسط ایشان که بعنوان بهترین دکترواریس شهرکردنیزشناخته می شوند، درحدود30 تا45 دقیقه بطول می انجامد وبیماربسرعت می تواندازتخت پایین آمده وراه برود وبه منزل خودمراجعه نماید.

روش انجام لیزرواریس دراصفهان: (واریس،علل ودرمان آن)

نقشه برداری از وریدها با اکوداپلر
برش کوچک روی پا یا در کشاله ران
قرار دادن پروب لیزریاآراف از برش پایین و هدایت آن به سمت بالا یا از طریق صافن بزرگ به کشاله ران یا از طریق صافن کوچک به زانو. محل قرارگیری پروب هم از طریق سونوگرافی و هم از طریق نوری که توسط نوک فیبر نوری قابل رویت از طریق پوست ساطع می شود ، بررسی می شودودرمحل موردنیازوصحیح قرارداده شده وفیکس می شود.
تزریق محلول بیحسی موضعی در محلی که بایستی ابلاسیون صورت پذیرد.
انتشار نور لیزر که برحسب موردنیاز، بسته به قطرواریس وشدت درگیری و….برای از بین بردن رگهای واریسی تعیین می شود.

خارج کردن پروب و در نتیجه درمان کامل وپایدار وریددر پایان روش ، از بیمار خواسته می شود راه برود . این عمل باعث می شود فشار روی ورید کاهش یافته و خطر عوارض را به حداقل می رسد.

چگونه می توانم برای فرسایش واریس آماده شوم؟

دکترهادی زاده اینترونشنال کاردیولوژیست واینترونشنال فلبولوژیست مداخله گر (پزشک فوق تخصص) که این روش را انجام می دهند . به طور معمول تمام موارد زیر را در هنگام مشاوره پیش فرآیند با شما در میان می گذارند.
قبل از درمان رگهای واریسی با استفاده از EVA ، تمام عوارض احتمالی مرتبط با درمان و هزینه های مربوطه به عنوان بخشی از روش رضایت آگاهانه با شما در میان گذاشته می شود تا به شما اجازه برنامه ریزی و آمادگی برای روش را بدهید.

هنگامی که در کلینیک واریس اصفهان(بهترین کلینیک واریس اصفهان) که قرار است عمل انجام شود . حضور پیدا می کنید ، باید تمام داروهایی را که مصرف میکنید . از جمله مکمل های گیاهی ، و همچنین آلرژی های خاص ، به ویژه به بی حسی موضعی ، یا هر نوع واکنش دیگری که گزارش کرده اید ، گزارش کنید.

کلینیک واریس اصفهان

درکلینیک واریس اصفهان ، قبل ازانجام لیزر توسط دکترهادی زاده که بعنوان بهترین متخصص واریس اصفهان ونیزبهترین دکترواریس شهرکردشناخته می شوند، به شمالباس مخصوصی داده می شودکه کاملا راحت وگشادوآزاداست وشما باید لباس راحت و گشادی بپوشید.لیزرواریس دراصفهان توسط دکترهادی زاده بسرعت انجام می شود، شماروی تخت درازمی کشیدوبدون نیازبه بیهوشی یابستری ، لیزرانجام می شودوبه یاد داشته باشید که بلافاصله بعد از درمان بایستی جوراب های فشاری به همراه داشته باشیدوآنهاتوسط پرستارهای کلینیک واریس دکترهادی زاده به شماپوشانده می شوند. هنگامی که قرار ملاقات را برای روش تعیین می کنید باید نوع مورد نیاز شما مورد بحث قرار گیرد. نوع و اندازه جوراب ساق بلند شما نیاز به آوردن در مشاوره قبل از دکتر انجام خواهد شد.

شمانیازبه هیچگونه بستری یااستراحت ندارید.بلکه باید بلافاصله پس از انجام عمل وتا 40 روز بعد وحداقل به مدت 14 روز بطور مداوم برای 30 تا 40 دقیقه روزانه پیاده روی رانیز در نظر بگیرید.درکلینیک واریس دکترهادی زاده(مرکزواریس اصفهان) هموطنان گرامی ازسراسرکشورمراجعه وتحت درمان واریس قرارمی گیرندوباتوجه به نتیجه لیزرواریس دراصفهان که توسط دکترهادی زاده انجام می شود،دکترهادی زاده بعنوان بهترین متخصص واریس اصفهان وبهترین متخصص واریس شهرکردوبهترین متخصص واریس خوزستان نیزمعرفی شده اند.
شما باید 14 روز اول جوراب های فشاری خود را بپوشید . سپس در طول روز ، اما نه در شب ، تازمانی که دکترهادی زاده به شماتوصیه می کنند.
بعد از اتمام درمان ازشمادرخواست می شودکه درکلینیک قدم بزنیدوسپس به منزل می رویدوهرکاری که بخواهیدمی توانیدانجام دهید.

ورم پا و ارتباط آن با واريس : (واریس،علل ودرمان آن)

ورم دست و پا علل گوناگوني دارد كه يكي از آن ها بيماري هاي وريدي مي باشد . يكي از شايع ترين بيماري هاي وريدي واريس است .
واريس در حقيقت رگ هاي پر پيچ و خم و برجسته اي هستند. كه ماهيتا منشأ سياهرگي ( وريدي ) دارد . به دليل آنكه این وریدهادچار نارسايي شده اند نميتوانند خون را به خوبي هدايت كنند . به قلب برسانند ؛ بنابراين عوارض گوناگون ثانويه به نارسايي هدايت به جريان خون ايجاد ميشود .

يكي ازاین عوارض ورم پا ميباشد كه البته علل گوناگوني داشته. در همه ي موارد مربوط به نارسايي وريدي و واريسی نمي باشد.
يكي از موارد بسيار مهم در برخورد با بيماران مبتلا به ورم اين است . دقت كنيم آيا يك بيماري باعث ايجاد ورم يا إدم پا شده است. و يا مخلوط دو يا چند عامل باعث بروز اين مشكل شده است.؟ چرا كه عدم دقت به علت هاي مختلفي ميتواند باعث بروز ورم ( إدم ) شود. سبب ميشود كه نتيجه ي دلخواه درماني بدست نيايد .
يكي از مواردي كه بايستي به آن دقت كافي داشت احتمال وجود .همزمان لنفادم در همراهي با واريس و نارسايي وريدي ميباشد . در بسياري از بيماران علاوه بر وجود واريس كه در واقع نارسايي وريدي ( سياهرگي ) ميباشد .در عين حال بيمار مبتلا به نارسايي عروق لنفاوي نيز ميباشد .

نارسايي هاي لنفاوي باعث نوع خاصي از ورم ميشود كه به آن لنفادم گفته ميشود .
لنف إدم عموما در يك اندام شروع شده و به تدريج پيشرفت ميكند. درموارد بسيار پيشرفته لنف إدم موجب إدم بسيار شديد ميشود كه اصطلاحا به آن پيل پایی گفته ميشود. كه در اين حالت بسياري از بيماران قادر به حركت كردن راحت نبوده . برخی از آن ها قادر به پوشيدن لباس و يا كفش نبوده اند .
نكته ي حائز اهميت اين هست كه لنف إدم از جمله إدم هايي است كه معمولا بدون درد ميباشد . اگر بيمار مبتلا به درد باشد بايستي علل همزمان ديگر را جستجو و تحت نظر قرار داد.

شما میتوانید با کلیک روی لینک زیر اطلاعات بیشتری در رابطه با واریس،علل ودرمان آن به دست اورید

https://varisesfahan.ir/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4/

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا