دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

واریس پاها ودرمان آنها

واریس پاها ودرمان آنها

واریس پاهاودرمان انهاچیست؟

( تلفن 09211016462 و03132242165 دراختیارشماست)
واریس بیماری استکه در آن سیاهرگ های پا دچار برجستگی شده و متورم می شوند.این مقاله، خلاصه چندمطلب ازدکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان) تقدیم شمامی شود.
وریدهای واریسی اندام تحتانی بیماری‌هایی هستند که در آن رگ‌های خونی پاها متورم وپیچ خورده می‌شوند.
. از آنجایی که واریس معمولا یک بیماری پیشرونده است، بدون درمان به سلامتی شما آسیب می رساند. درواقع از آنجایی که خودبه‌خود بهبود نمی‌یابد، نیازبه توجه جدی دارد.
علائمی مانند رگ‌های خونی برجسته در پاها آشکار است و علائمی مانند تیرگی و تورم به‌طور روزانه بروز می‌کند .
این علایم استکه بیمار را آزار می‌دهد. در موارد شدید، اگزما، پارگی پوست (زخم) و خونریزی ممکن است رخ دهد.

علت واریس در اندام تحتانی چیست؟

دو نوع رگ خونی شامل شریان ها و سیاهرگ ها وجود دارد.
واریس اندام تحتانی نوعی از بیماری های ورید است. نقش سیاهرگ های پا این است که خون کثیف رازپاهابه قلب برگرداند تاآماده اصفیه شود. از آنجایی که شما باید در برابر جاذبه، خون را از پاهای خود به قلب بفرستید، دریچه ای به شکل “H” در رگ ها وجود دارد .اطلاعات کاملتردرسایت دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان)
این دریچه هابنام دریچه لانه کبوتری نامیده می شوند.دریچه های لانه کبوتری به شما اجازه می دهد وقتی ایستاده اید (ریفلاکس) خون به پاهای شما برنگرددوبه سمت قلب هدایت شود. وریدهای واریسی اندام تحتانی از بیماری‌های خاص وریدها هستند که در اثرنارسایی دریچه‌های این سیاهرگ ایجاد می‌شوند. از آنجایی که دریچه تخریب می شود و به درستی بسته نمی شود، خون در رگ های پایین دست جمع می شود.
این موضوع باعث می شود رگ ها مانند طناب متورم شوند. علاوه بر این، خون کثیف در پاهاجمع می شود و علائمی مانند تورم و تیرگی را ایجاد می کند. علل نارسایی دریچه شامل وراثت، بارداری و زایمان و کار طولانی مدت و….است.

واریس پاها ودرمان آنها

علائم واریس اندام تحتانی:

علائم اصلی واریس در اندام تحتانی تیرگی ساق پا، درد و تورم پاها است. اینها در تمام طول روز اتفاق نمی افتد، بلکه غالبابعد از ایستادن طولانی مدت یا از ظهر تا عصر اتفاق می افتد. “گرفتگی عضلات پا” که هنگام خواب شبانه رخ می دهد نیز از علائم واریس در اندام تحتانی است. علاوه بر این،واریس ممکن است باعث درماتیت مانند اگزما و رسوب رنگدانه به دلیل گردش خون ضعیف پوست شود. هنگامی که درماتیت بدتر می شود، ممکن است زخم ایجاد شود یا ممکن است خونریزی رخ دهد.

گرفتگی عضلات پا و واریس:

گرفتگی ساق پا، گرفتگی عضلات پا است که حتی افراد سالم نیز گاهی پس از ورزش شدید دچار آن می شوند. بنابراین، بسیاری از مردم فکر نمی کنند که این یک علامت واریس است، اما این یک علامت نسبتا شایع درمورد رگ های واریسی است. مشخصه بروز آن در سحرگاه است . گاهی زمانی رخ می دهد که رگ های واریسی خفیف تا کمی بیشترازخفیف باشند. با این حال، به ندرت برای همیشه باقی می ماند و به تدریج ناپدید می شود.
درموردعلل دقیق اسپاسم واریس، به مقالات دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان) رجوع شود.

تورم پاها و واریس

واریس علامت نسبتاً شایعی است وگاهی بدون درد است .
ورم واریس بگونه ای استکه وقتی پا با انگشت فشار داده می‌شود جمع شده و برنمی‌گردد. تورم پا می تواند در بیماری ها و شرایط مختلفی به جز واریس ایجاد شود. با این حال، همانطور که اغلب گفته می شود، بیماری های قلبی و کلیوی به طور غالب باعث تورم هردوپا هستند.بسیاری ازواریس ها بیشتر به دلیل ایستادن طولانی، نشستن یا افزایش سن ایجادمی شوند.

واریس پاها ودرمان آنها

 

انواع وریدهای واریسی اندام تحتانی :

وریدهای واریسی اندام تحتانی به دسته های مختلف تقسیم می‌شوند . در این بیماری سیاهرگ‌ها معمولااز پوست متورم وقابل دیدن می‌شوند. رگهای واریسی معمولا به تدریج بدتر می شوند و طناب سیاهرگ رشدیافته و بالا می رود. علائمی مانند خستگی عمومی و خستگی پا نیز از این نوع است و در صورت پیشرفت، نیاز به درمان جراحی است.
یک مثال معمولی از وریدهای واریسی خفیف، “وریدهای واریسی شبه تار عنکبوت” است . در اینحالت به نظر می رسد رگ های خونی قرمز مانند تار عنکبوت روی پوست پخش می شوند. در زنان میانسال و مسن بیشتر شایع است و علائم کمی دارد..درموردبهترین روشهای درمان انواع واریس، به سایت دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان) مراجعه کنید.

رگ های واریسی تار عنکبوتی به سمت رگ های واریسی صافن پیشرفت نمی کنند. با این حال، از آنجایی که وریدهای واریسی تار عنکبوت و وریدهای واریسی صافن ممکن است همزمان رخ دهند، سونوگرافی برای بررسی واریس صافن انجام می شود.

درمان واریس:

درمان های مختلفی برای واریس از زمانهای گذشته پیشنهاد شده است .هیچکدام از این روش های قبلی و قدیمی نمی توانند باعث درمان مناسب و دائمی واریس شوند.
بنابراین بایستی به دنبال بهترین روش درمان بود. بهترین روش درمان توسط دکتر هادی زاده (بهترین متخصص واریس ایران)( بهترین متخصص واریس اصفهان) از سال های دور در اصفهان پایه گذاری شده است.
مرکز واریس اصفهان به همت دکتر هادی زاده برای ارائه بهترین روش های درمان واریس تاسیس شده است .
انواع روشهای جدید بین المللی از جمله لیزر داخل عروقی ،اسکلروتراپی ،چسب واریس، میکروفلبکتومی و غیره در مرکز واریس اصفهان توسط دکتر هادی زاده( بهترین متخصص واریس اصفهان)( بهترین متخصص واریس ایران) به بیماران گرامی ارائه می شود. این روش ها بینهایت عالی ،بسیار موثر، بدون عوارض و پایدار و بدون عود می باشند. روی لینک زیر ضربه بزنیدومطالب تکمیلی رامطالعه کنید

?????

?????

درمانهای واریس وعوارض واریس

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی
پیمایش به بالا