دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

ادامه مبحث خلط خونی

ادامه مبحث خلط خونی

در هربیمار مبتلابه هموپتیزی(خلط خونی) قابل توجه انجام برنکوسکپی برای تعیین موضع وعلت خونریزی ضرورت دارد. در این آزمایش اولیه حتی اگر کشف علت مقدور نباشد تعیین اینکه خون ار کدام برنش خارج میشود واجد اهمیت است. این کاردرخونربزی های شدید که مسیله جراحی مطرح میشود ضرورت کامل دارد ولی در این موارد بعلت وجود مقدار زیادی خون در سیستم تراکیو برنشیک یافتن محل خونریزی بسیار مشکل یا غیر ممکن است. در این بیماران غالبا از برنکوسکوپ فیبراپتیک استفاده میشود لیکن بسیاری متخصصین برنکوسکوپ غیر قابل انعطاف ولوله گشاد را ترجیح میدهند زیرا با این وسیله راحتر میتوان خونهای موجود در مجاری را خارج کرد ودر صورت لزوم به کمک پاکینگ خونریزی را متوقف نمود.در حالاتیکه خونریزی مداومت یابد یا تدابیر دیگر اطلاعات لازم را بدست ندهد ممکن است برنکوسکپی های مکرر ضروری باشد.

در هر هموپتیزی باید منشا خونریزی مشخص گردد. حتی در مواردیکه ضایعه مشخصی در عکس سینه دیده شود ممکن است خونریزی از نقطه مخفی دیگری منشا گرفته باشد. همچنین در مواردیکه منشا خونریزی در دفعات قبل مشخص شده باشد، خونریزی بعدی میتواند منشا دیگری داشته باشد. از اینقرار معمولا هر رویداد هموپتیزی محتاج مطالعات تشخیصی است.

درمان خلط خونی(هموپتیزی)

خونریزی درون ریوی خوشبختانه معمولا خود به خود متوقف می‌شود. تا زمان توقف خونریزی باید بیمار را در وضعیتی قرار داد که ریه دچار خونریزی در پایین‌ترین نقطه ثقل قرار گیرد. برای اخراج خون ممکن است سرفه کافی باشد لیکن گاه استفاده از دستگاه مکنده ضرورت دارد
از تجویز سداتیو های قوی که سرفه را از بین می‌برند باید خودداری کرد. یک جراح سینه باید به مشورت خوانده شود و لوله تراشه و دستگاه مکنده باید در کنار بیمار حاضر باشد. هرگاه خونریزی شدید و ناگهانی رخ دهد می تواند لوله را کورکورانه در شاخه اصلی اش را صحت قرارداد .

بالون آن را باد کردها دوره ریه از یکدیگر جدا شود. و تجمع خون محدود به یکی از ریتینگ گردد در این موارد اگر شرایط اجازه دهد. بهتر از کاتتر بالون دار را تحت راهنمایی برنکوسکپ درشاخه بر نشی لوبیا قطعه دچار خونریزی قرار داد. تا هر چه ممکن است تجمع خون به منطقه کوچکی از ریه محدود شود انتقال خون بر حسب لزوم و با توجه به مقدار خون دفع شده و اندازه گیریها هماتوکریت فشار خون سرعت تنفس و پرونده ادرار انجام می شود.

پس از توقف خونریزی مطالعات لازم به شرحی که فوقا ان آماده برای تعیین علت. و نیز دامنه و شدت بیماری زمینه‌ساز آغاز می گردد آنگاه در مشورت با جراح سینه لزوما. و احتمال موفقیت عمل جراحی مورد توجه قرار می گیرد به طور معمول ضایعات موضعی را میتوان بعد و خارج کرد اما ضایعات وسیع نظیر تازی وسیع و پراکنده یا سارکوئیدوز همراه با اسپرم قابل برداشت نیست لذا بین این دو مرکز حالات بینا بینی زیادی وجود دارد و در مورد هر بیمار باید جداگانه تصمیم‌گیری نمود

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا