دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

تغذیه وسلامت قلب قسمت پنجم

راههایی برای کاهش کلسترول و چربی خون و تعادل وزن بدن
کم کردن کلسترول و چربیهای خون از عوامل مهم پیشگیری از بیماری شریان های بدن و سکته قلبی می باشد همچنین اضافه وزن و چاقی نقش مهمی رادرایجادبیماری های قلبی عروقی ایفا می‌کند.

اجرای دستور پزشک متخصص تغذیه در مورد هر بیمار باید انجام شود راهنمای کلی در مورد تغذیه صحیح و نقش ورزش به طریق مطلوب به اطلاع خواننده می رسد بر اساس مطالعات انجام یافته سطح کلسترول خون در انسان معمولاً مختصری از حد طبیعی بیشتر است.
کلسترول از ترکیبات مواد چربی است که در خون و بعضی اغذیه وجود دارد و اعمال مهم و متعددی در بدن انجام می‌دهد وقتی سطح کلسترول در غذا خصوصاً غذای حیوانی که وارد بدن و خون شده افزایش نشان دهد مهمترین اقدام کوشش در کاهش آن در خون می باشد.
کاهش کلسترول و چربی ها در خون شامل:
۱- تقلیل مصرف کلسترول در غذا مخصوصاً غذای حیوانی
۲- تقلیل مصرف کلسترول با کم نمودن غذاهای حاوی چربی های اشباع شده که معمولا شامل غذای حیوانی است و سبب افزایش سطح کلسترول خون می گردد لذا بهتر است که مصرف آن در رژیم غذایی محدود گردد.
۳- حذف چربی های اشباع شده و استفاده بیشتر از چربی های اشباع نشده چند حلقه ای این نوع چربی در گیاهان وجود دارد.
۴- به طور کلی تقلیل مجموعه چربی های مصرفی در رژیم غذایی.
۵- افزایش جذب مواد فیبری؛ فیبر ماده ای است که در غذاهای گیاهی وجود دارد به عنوان مثال نان با آرد گندم سبوس دار یعنی با دانه کامل همچنین حبوبات شامل پوسته که گاهی هنگام صبحانه با شیر مصرف می شود.
به نظر می رسد که فیبر ها موجب کاهش کلسترول خون می گردند

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا