دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

درد قفسه سینه ناشی از درد جنبی

درد قفسه سینه ناشی از درد جنبی

پلورزی یاالتهاب حاد سطح های پرده جنب سبب دردی میشود که دارای چندبن مشخصه خاص است. دردجنبی بیشتر جنبه توزیع موضعی دارد تا عمومی ،تقریبا همیشه یکطرفی است و بیشتر تمایل به توزیع در منطقه اعصاب بین دنده ای دارد .

درد پلورزی دیافراگماتیک غالبا به شانه و طرف مربوط گردن انتشار می یابد .بزرگترین مشخصه درد جنبی ارتباط واضح آن با حرکات تنفسی است.

این درد ممکنست بصورت مختلفی از قبیل درد عمقی، شدید و برنده، سوزش یا یک گرفتگی ساده توصیف شود لیکن به طور مشخص در اثر یک دم عمیق با سرفه یا عطسه شدت میبابد بیماران دچار پلورزی غالبا از تنگ نفس هم شکایت دارند زیرا شدت درد بهنگام دم آنها را از نفس آگاه میکند.

حرکات تنه از جلو خم شدن ، پائین آوردن سر و گردن یا حتی چرخیدن در بستر باعث درد جنبی میشود. به همین جهت غالبا بیمار خود را در وضعیتی قرار میدهد که حرکت نقطه مبتلا هر چه بیشتر محدود گردد.

سرعت پیدایش درد نیزیکی از کلیدهای تشخیص است.پیدایش فوری و ناگهانی درد در آمبولی ریه و پنوموتوراکس خودبخود دیده میشود. شروع کندتر اما باز هم سریع درد ظرف چند ساعت خصوصا همراه تب و سرفه ، خاص پنومونی است.

درد با شروع تدریجی که ظرف روزها و حتی هفته ها به آخرین شدت خود میرسد و غالبا با علائم بیماریهای مزمن نظیر ضعف و لاغری همراهست. ، وجود سل یا سرطان را تداعی میکند.

بقیه مباحث مربوط به این موضوع رامی توانیددرسایت کلینیک واریس اصفهان.(کلینیک فوق تخصصی قلب وعروق و واریس اصفهان) (بهترین کلینیک واریس کشور) جستجونمایید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا