دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

روش انجام آنژیوگرافی

روش انجام آنژیوگرافی

آنژیوگرافی کرونر استاندارد طلایی برای تشخیص بیماری های عروق قلبی می باشد که از سالهای دور مورد استفاده قرار گرفته است.

در حال حاضر آنژیوگرافی بطور معمول از طریق شریان فمورال (کشاله ران) صورت می پذیرد ولی روشهای دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به تاریخچه و روش های مختلف آن می پردازیم.

روش انجام آنژیوگرافی

 

برای اولین بار در سال 1953، سلدینگر، آنژیوگرافی را از طریق شریان براکیال (بازویی) انجام داد.

سپس در سال 1958، سونز، روش استفاده از شریان فمورال برای آنژیوگرافی را ابداع نمود که توسط اقدامات جاد کینز وامپلاتز، آنژیوگرافی با ابداع کاترهای خاص، پیشرفت کرد.

سپس در سال 1998، استفاده از روش رادیال (یکی از شریانهای ساعد) ابداع ومعرفی شد که در حال حاضر نیز توسط برخی متخصصین قلب ،مورد استفاده قرار می گیرد.

سپس در چند سال قبل تراشیما و گروه همکار وی ،استفاده از روش اولنار (یکی دیگر از شریانهای مساعد) را ابداع نمود.

از آن زمان تاکنون ،تعداد محدودی آنژیوگرافی از طریق شریان اولنار انجام شده است که در ایران، تجربه در این زمینه بسیار کم بوده که البته موضوع پایان نامه فلوشیپ اینجانب بررسی و گزارش انجام تعداد متنابهی از آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی با روش اولنار در اصفهان بوده که نتایج آن منتشر و در سایت اینجانب قابل مشاهده می باشد.

به هرحال هریک از روش انجام آنژیوگرافی خصوصیات خاص خود را داشته که بر اساس وضعیت بیمار و شرایط خاص ،روش خاصی برای هر بیمار انتخاب و اجرا می شود.

پرسش و پاسخ با دکتر محمود هادی زاده در خصوص آنژیوگرافی اینجا کلیک کنید.

دکتر محمود هادی زاده فوق تخصص قلب و عروق و آنژیوگرافی در اصفهان

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا