دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

علل ایجاد نارسایی وریدی و واریس

علل ایجاد نارسایی وریدی و واریس:

نارسایی های وریدی به دلایل متعددی ممکن است ایجاد شوند. زمینه های خانوادگی یکی ازدلایل نارسایی های وریدی و واریس می باشند، به عبارت دیگر در برخی ازخانواده ها نارسایی وریدی بیش از بقیه دیده می شوند. همچنین از سایر دلایل ایجاد واریس و نارسایی وریدی می توان به ایستادنهای طولانی اشاره نمود که به ویژه در صورتی که شخص استعداد برای ایجاد نارسایی وریدی داشته باشد می تواند به آن مبتلا گردد.

علل ایجاد نارسایی وریدی و واریس

 

بنابراین به کسانی که مجبورند بمدت طولانی روی پا بایستند (مانند معلمان ) توصیه می شود که مکررا پاهای خود را خم و راست کنند و یا ازجوراب واریس استفاده نمایند تا از ایجاد نارسایی وریدی جلوگیری شود. همچنین استفاده از داروهای استروژنی و قرصهای پیشگیری از حاملگی نیز می توانند باعث ایجاد و یا تشدید نارسایی وریدی و واریس شوندکه قابل درمان با استفاده از آر اف و لیزر می باشند. در برخی از بیماران مبتلا به نارسایی وریدی نیز علت ایجاد آن و ابتلا به واریس ، حاملگی می باشد که در اینگونه  موارد استفاده از لیزر و آر اف معمولا تا چند ماه پس از زایمان به تاخیر می افتد زیرا دربسیاری از موارد پس از ختم حاملگی ، نارسایی وریدی بطور خود بخودا ز بین می رود و یا واریس ون ارسایی وریدی کاهش می یابند.

ازدیگر علل ایجاد نارسایی های وریدی و واریس می توان به ترومبوز و تشکیل لخته اشاره نمود. درحقیقت به هر دلیل که بیمار مبتلا به لخته و ترومبوز در عروق وریدی شود ، ممکن است بتدریج در پی انسداد جریان خون وریدی ، دریچه های لانه کبوتری دچار آسیب شده و نهایتا به نارسایی وریدی و واریس منجر شود.

ترومبوز ها چه در عروق صافنوس و یا در وریدهای عمقی تشکیل شوند ، چنانچه بخوبی درمان نشوند ممکن است باعث ایجاد نارسایی وریدی و واریس شوند. این موضوع  یکی از دلایل بسیار مهمی است که ضرورت تشخیص صحیح فوری و درمان سریع و صحیح ترومبوز های وریدی را نشان می دهند تا از ایجاد نارسایی وریدی و تشکیل واریس جلوگیری شود. هر چه طول مدت و شدت درگیری وریدها در ترومبوزها بیشتر باشد و ترومبوز و تشکیل لخته بمدت طولانی تری ادامه یابد احتمال ایجاد نارسایی وریدی و واریس افزایش می یابد. همچنین از علل دیگری که به ایجاد و یا تشدید نارسایی وریدی و واریس کمک می کند می توان به انداختن پاها روی یکدیگر اشاره نمود زیرا تکرار زیاد از حد این عادت می تواند باعث انسداد (غالبا موقتی ) جریان خون وریدی و تشدید نارسایی وریدی و واریس شود. یکی دیگر ازعلل زمینه ساز برای ایجاد نارسایی وریدی و واریس نیز جنس مونث ( زن ) می باشد بنابراین خانمها بایستی از زمینه های ایجاد نارسایی وریدی و واریس بیشتر از آقایان دوری نمایند.

برای درمان نارسایی وریدی و واریس راههای گوناگونی وجود دارد که جدیدترین و بهترین روشهای آن عبارتند از استفاده از لیزر داخل عروقی و نیز آر اف داخل عروقی و یا استفاده از چسب مخصوص برای درمان واریس و نارسایی وریدی. استفاده از لیزر یا آر اف یا چسب برای درمان واریس و نارسایی عروقی باعث بهبود سریع و پیشگیری از پیشرفت این موارد خواهد شد که نیاز به استفاده از جراحی و یا بستری یا بیهوشی نداشته و بصورت سرپایی قابل انجام می باشد و بیماران بلافاصله پس از درمان می توانند به سرکار خود بازگردند.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا