دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

مروری بر اعمال جراحی قلب (قسمت اول)

مروری بر اعمال جراحی قلب (قسمت اول)

قلب پمپاژ کننده مایع حیات بدن انسان یعنی خون بوده و یکی از اعضای بسیارمهم بدن است که وظیفه خونرسانی، رساندن اکسیژن و موادغذایی به قسمتهای مختلف بدن وزنده نگهداشتن بدن را بر عهده دارد.

در عین حال خود قلب هم نیازبه موادغذایی بوده و از طریق رگهای کرونر تغذیه می شود .اگر  رگهای قلب دچار تنگ شدگی شوند (اترواسکلروز)خون رسانی به بافت عضله قلب بدرستی انجام نمی شود..بدنبال این حالت، در غالب اوقات ، فرد دچاربروز درد قفسه سینه ،تنگی نفس٬احساس ضعف وبی حالی  و خستگی وگهگاه طپش قلب می شود (عوامل متعددی منجر به بروز اترواسکلروز می شوند که مهمترین انها با عنوان عوامل خطرزای بیماری قلبی در مقالات دیگر این سایت توضیح داده شده اند)درصورت بروز تنگی عروق قلب، درغالب موارد بادرمان دارویی ودرصورت نیازباآنژیوپلاستی، درمان صورت می پذیرد ولی گاهی به عمل جراحی قلب باز، نیازپیدامی شود.
در بیماری های دریچه ای ٬فعالیت و عملکرد دریچه های قلبی دچار اختلال می شوند . دریچه قلب اگر ناسالم باشدباعث افزایش فشار کار قلب و در نتیجه بزرگ شدن عضله قلب و کاهش قدرت انقباضی قلب می شود . این فشار اضافی با علایمی همچون تنگی نفس٬درد قفسه سینه و سرگیجه همراهی خواهدداشت.

معمولا در این شرایط متخصص قلب٬ انژیوگرافی٬و اکو انجام داده و در صورت صلاحدید، در مورد بانجام عمل جراحی تصمیم گیری می نماید.

در صورتیکه دراکو کاردیو گرافی بیمار دچار نارسایی های دریچه ای شده باشد در اغلب موارد با درمان دارویی قابل کنترل است که بایستی درمانهای صحیح برای بیمار طرح ریزی وبادریافت داروهای مناسب، درمان نارسایی دریچه ای صورت پذیرداما در صورتیکه نارسایی های دریچه ای خیلی شدید باشند، باعث کاهش قدرت قلب شده باشند، فشارشریان وریدی را بمیزان زیادی افزایش داده باشندو…بایستی تحت درمان قرار گیرد.
برای درمان در برخی موارد خاص میتوان دریچه های مصنوعی را از طریق ترانس کاتترو بدون بیهوشی وبدون نیاز به جراحی قلب باز انجام داد اما در برخی موارد این کار قابل انجام نمیباشد که بایستی بیمار تحت عمل جراحی قلب باز وتعویض دریچه قرار گیرد از طرفی دریچه های گوناگونی برای تعبیه بجای دریچه اصلی قلب وجود دارند.
این دریچه ها به دودسته ی دریچه های بیو پروستتیک(که از حیواناتی مثل خوک وگاو گرفته میشوند)ودریچه های فلزی تقسیم میشوند. امروزه در اغلب موارد از دریچه های فلزی برای تعویض استفاده میشود استفاده از دریچه های فلزی باعث نیاز به درمان با وارفارین برای همیشه وتا آخر عمر میباشد..

ادامه مباحث در این زمینه در مقاله های بعدی ارایه خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک فوق تخصصی دکتر هادی زاده
۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴     _     ۰۳۱
تماس گرفته ویااطلاعات لازم رااز طریق آدرسهای زیر بدست آورید:
Www.doctorhadizadeh.ir

Www.doctorhadizade.com

Www.varisiran.ir

Www.varisesfahan.ir

https://instagram.com/_u/dr.mahmoudhadizadeh

https://t.me/drhadizadeh

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا