دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

مروری بر نارسائی قلب (قسمت سوم)

تعریف و توصیف قابل قبول همگانی برای نارسائی قلب وجود ندارد. معهذا متخصصین اصطلاح نارسائی قلب را در دو صورت بکار می برند : ۱-برای اینکه نشان دهند عدم کفایت عمل بخشی از قلب ، نظیر دریچه ها یا میوکارد ، باعث مجموع علائم احتقان و وریدی ریوی سیستمیک گردیده است. ۲-با عنوان یک اصطلاح مترادف با عدم کفایت عضله ی قلب در اثر سربار سنگین یا یک بیماری درونی قلب. در این فصل نارسائی قلب با توصیف دوم یعنی با عنوان نارسائی میوکارد مورد بحث قرار میگیرد زیرا چنین انتخابی دارای مزایای زیر است:
ناتوانی عمل قلب و چهره بالینی حاصل از این ناتوانی را می توان با رویدادهای فیزیولوژیک و بیوشیمیک در عضله ی قلب و با پاتوژنر نارسائی قلب ارتباط دارد ، از اختلاط مسئله با عوارض خارج از میوکارد اجتناب میشود و مواردی که تصویر بالینی مشابه ای با نارسائی قلب دارند لیکن منشاء دیگری غیر از میوکارد دارند و راه درمان آنها هم متفاوت است( مثلا تعویض دریچه در تنگی ائورت )از نارسائی قلب جدا میشوند ، بالاخره این انتخاب همیشه نیازمند آن است که بین نارسائی بطن راست و چپ از نظر پاتوژنر و تدابیر درمانی فرق گذاشته شود. چنین تصریحی خود به خود سندروم هائی را که ناشی از عیب های دریچه ای ، پریکارد یا سرعت فوق العاده ضربان قلب است( و هر یک از آنها میتوانند گردش خون را مختل کنند در حالی که خود عضله میوکارد سالم است )از سندرم نارسائی قلب جدا می نماید. عدم تناسب بین بار همودینامیک و توان میوکارد در مقابل با آن یک سلسله رویدادهای متوالی را به بار می آورد که سرانجام به نارسائی قلب منجر می گردد. معمولاً قلب سربار حجم را بهتر از سربار فشار تحمل میکند. مثلا سربار حجمی ناشی از نارسائی ائورت را ، بطن چپ سال های طولانی بدون ناراحتی های ظاهری تحمل میکند لیکن سربار فشاری ناشی از تنگی ائورت خیلی زودتر یا علائم نارسائی قلب همراه می گردد. سربارهای حجمی مزمن و طولانی هم بهتر از سربارهای حجمی ناگهانی و حاد تحمل میشود به همین جهت نارسائی مزمن میترال در اثر روماتیسم قالباً سال های طولانی بدون آثار نارسائی قلب تحمل میشود در حالی که نارسائی حاد میترال در اثر پاره شدن طناب های دریچه ای خیلی زود به نارسائی مصیبت بار قلب منجر می گردد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده

۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱

تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :

عدد ۱۳۰ رابه سامانه ۱۰۰۰۸۵۹۰

ارسال یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا