دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

پارگی آنوریسم آئورت شکمی(قسمت دوم)

پارگی آنوریسم آئورت شکمی

ادامه سبب شناسی و پاتوفیزیولوژی:

اغلب مواردپارگی آنوریسم به داخل فضای خلف صفاق ایجاد می شود و منجر به تشکیل هماتوم خلف صفاقی می شود. این هماتوم ممکن است به صورت آنوریسم‌ کاذب در بیاید و بیمار مدت قابل ملاحظه ای زنده بماند. اما پیش آگاهی به این خوبی نادر است (اغلب هماتوم خلف صفاقی به طور موقت توسط اثر فشار دهنده ی صفاق سالم محدود می ماند). با گذشت زمان، هماتوم بزرگ می شود و به طور ثانوی به داخل حفره ی صفاق پاره می شود و منجر به کاهش حجم خون، شوک و مرگ در اثر ایست قلبی می گردد.


فاصله بین تشکیل هماتوم و پارگی آن به داخل حفره ی صفاق بین چند ساعت تا چند روز متغیر است. دخالت جراحی فوری پیش از پارگی به داخل حفره ی صفاقی برای بدست آوردن بیشترین احتمال زنده ماندن در پارگی آنوریسم‌ آئورت شکمی ضروری است.ادامه مطالب دراین زمینه، درسایت دکترهادی زاده زیرعنوان بهترین متخصص قلب وعروق اصفهان دراختیارشماست.

تظاهرات بالینی پارگی آنوریسم آئورت:

آنوریسم‌ آئورت شکمی اکثرا در دهه ی پنجم، ششم و هفتم زندگی بیماران مشاهده می شود مردها تقریبا 10برابر زنها مبتلا می‌شوند. اکثر مبتلایان به پارگی آنوریسم‌ آئورت شکمی در مورد آنوریسم‌ خود اطلاع قبلی ندارند. تظاهرات اصلی پارگی آنوریسم‌ آئورت شکمی عبارتند از:درد، شوک و وجود توده ی حساس و ضربان دار شکمی.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان. (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده

۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :
عدد ۱۳۰ رابه سامانه ۱۰۰۰۸۵۹۰
ارسال یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا