دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

پیشگیری ازبیماریهای قلبی عروقی

پیشگیری ازبیماریهای قلبی عروقی:

نکات قابل توجه:

●ازجمله عوامل خطربسیارمهم در پیشگیری ازبیماریهای قلبی عروقی ،سابقه خانوادگی است. سابقه خانوادگی یکی از عوامل خطر و مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد که این شامل سن کمتر از ۵۵سال در فامیل درجه یک مرد و کمتر از ۶۵ سال در فامیل درجه یک زن می باشد.

●کشیدن سیگار را می توان تنها عامل منفردی نام برد که در صورت ترک آن از مرگ های زود رس پیشگیری می شودلذاترک سیگارعامل بسیارمهمی است.به طور میانگین سیگار کشیدن ریسک ابتلا به سکته قلبی را دو برابر می کند.زنان نسبت به مردان حساسیت بیشتری نسبت به عوارض سیگار کشیدن در ابتلا به انواع بیماریها و سرطانها دارند.
یک تا دو سال بعد از ترک سیگار ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی در افراد به طور قابل توجهی کاهش می یابد و بعد ازچند ریسک ابتلا به بیماری قلبی با افرادی که سیگار نمی کشند برابر می شود.لذا سیگار و سایر دخانیات را مصرف نکنید و در معرض دود سیگار دیگران نیز قرار نگیرید.
●فشار خون بالانیز ازعوامل ایجاد خطر برای ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی می باشد.
بالا بودن فشار خون که نیاز به درمان دارد عبارتست از فشار خون سیستولیک بالای ۱۴۰mmHg و فشار خون دیاستولیک ۹۰mmHg.
●بالا بودن کلسترول LDL بیشتر از ۱۳۰ mg/dl, توتال کلسترول بیشتر ۲۰۰mg/dl و کلسترول HDL کمتر ۴۰mg/dl از عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می باشند ، که دربحث پیشگیری قلبی عروقی مهم بوده و بایستی تحت نظر پزشک درمان دارویی شوند.براساس درجه بندی فرامینگهام می توان ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تخمین زد و بر اساس آن می توان هیپرکلسترومی را تحت درمان قرار داد.اطلاعات کاملتردرسایت دکترهادی زاده وابسته به کلینیک واریس اصفهان(بهترین کلینیک واریس ایران وفوق تخصصی قلب وعروق )ارائه شده است.
●کرایتریای سندرم متابولیک که از عوارض شهرنشینی می باشد و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت را افزایش می دهد عبارتست از:
○دور شکمی بیشتر از ۱۰۲ سانتی متر در مردان و بیشتر از ۸۸/۹ سانتی متر در زنان.
○تری گلیسرید بیش از ۱۵۰mg/dl.
○HDLCکمتر از ۴۰mg/dlدر مردان و ۵۰زنان
○فشار خون بیشتر از ۱۳۰/۸۵ mmHG
○قندخون ناشتای بیشتر از ۱۱۰mg/dl.
●چاقی علاوه بر اینکه موجب پیشرفت بسیاری از عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از جمله هیپرتنشن، دیابت و عدم تحمل به گلوکز و هیپرلیپیدمی می گردد،خود نیز به عنوان یک ریسک فاکتور مستقل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مطرح می باشد.

 

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق(کلینیک واریس وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده

۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱

تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :

عدد ۱۳۰ رابه سامانه ۱۰۰۰۸۵۹۰

ارسال یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا