دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

از نظر پزشکی چه کسانی نمیتوانند روزه بگیرند؟ (قسمت چهارم)

از نظر پزشکی چه کسانی نمی توانند روزه بگیرند ؟ (قسمت چهارم)

درمقالات قبلی به دوگروه عمده ازبیماری هاکه باروزه تداخل دارند اشاره کردیم واینک ادامه مطلب:

۳_شرایط خاصی که سبب افزایش شدیدکار بدن شودوباعث شود بدن احتیاج به غذای بیشتری داشته باشد مثل رشد قبل از بلوغ، آبستنی، شیردادن، دوره نقاهت بیماریهای عفونی_سرطانی یا تغذیه ای،نقصان موادغذایی و ویتامین ها،خونریزیها،کم خونیها ،و همچنین انواع کمبود های بدن بطور مرضی (کمبود آب،املاح ،پروتئین، و عناصر مشکله خونی)
۴_بیماریهایی که احتیاج به مصرف مکرر دارو داشته باشند و نتوانندصرفادرافطاروسحرداروهارامصرف نمود مانند تنگی نفس ، مشکلات شدیدگوارشی که شخص مجبور به مصرف مکرر دارو میباشد و نیز در هنگامیکه داروهایی از قبیل آنتی بیوتیکها داروهای ضدتشنج ضدصرع ضدبیماری قند و…رامکررابایستی استفاده کرد.
۵_بعضی بیماریهای دیگرکه ذیلاشرح داده میشوند.
الف:بیماران مبتلا به سنگهای کلیه و مجاری ادراری به علت اینکه بایستی برای جلوگیری از تشکیل سنگ روزانه مقادیر زیادی مایعات مصرف کنند روزه می تواند تشکیل سنگ راتشدیدنموده ووضعیت بیماررابدترنماید.
ب:در بیماران مبتلا به بیماریهای عفونی حاد و مزمن خاصه بیماریهای سل روزه جایز نیست.
ج:در بیماران مبتلابه فشارخون بالا،روزه می تواند کنترل فشارخون رامختل کرده وباعث آسیب ارگانهاشود.
د:در بیماران مبتلا به بیماری قند که تحت درمان و رژیم غذایی میباشند بعلت اینکه یکی از اصول رژیم غذایی در این بیماری برای پایین بردن قند خون و نوسانات آن تقلیل مواد قندی نشاسته ای و تقسیم غذا در دفعات مکرر و بمقدار کم میباشد و از طرفی بعلت عطش مفرطی که اغلب بیماران (مخصوصا در فصول گرم) دراثر روزه پیدا میکنند روزه می تواندسبب شدت بیماری گردد .
ادامه دارد…..

دکتر هادی زاده

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانیدبه سایت دکترهادی زاده (وابسته به کلینیک واریس وبیماریهای قلب وعروق) مراجعه یا باتلفنهای کلینیک فوق تخصصی ایشان
۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس گرفته ویااطلاعات لازم رااز طریق آدرسهای زیر بدست آورید:
www.doctorhadizadeh.ir

www.doctorhadizade.com

www.varisiran.ir

www.varisesfahan.ir

https://instagram.com/_u/dr.mahmoudhadizade

https://t.me/drhadizadeh

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا