دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

آیا در بیماران نارسایی قلب کاهش وزن توصیه می شود؟

علیرغم آنکه معمولآ پزشکان به مردم توصیه می کنند که از اضافه وزن بپرهیزند و وزن خود را در حد ایده آل نگهداشته و کاهش دهند ….
اما این موضوع در مورد بیماران با نارسایی قلب صادق نیست.

بعبارت دیگر در این بیماران بدلیل آنکه قلب و سیستم عصبی و هورمونی و … بایستی با دریافت میزان بیشتری کالری ،کار خود را انجام دهند، این افراد نیاز به میزان کالری و اکثر مواد غذایی به میزان بیشتر از افراد سالم دارند.

در مجموع ، چاقی ، می تواند احتمال نارسایی قلب را افزایش دهد و لذا در افراد سالم توصیه می شود اضافه وزن خود را کم کنند ، لیکن در نارسایی قلب ، کاهش وزن زیاد باعث می شود که نتوانند بیماری را بخوبی تحمل کنند . به این امر ، پارادوکس نارسایی قلب (تناقض نارسایی قلب) گفته می شود.

لذا به افراد مبتلا به نارسایی قلب توصیه می شود که از مواد غذایی کافی استفاده نمایند و بطور معمول و بی رویه سعی در کاهش وزن نداشته باشند (بجز در موارد خاص و آنهم بمیزان مجاز و تحت نظر پزشک معالج )

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا