دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

بیماری های عروق لنفاوی اندام ها

لنفادم ولنفانژیت ، دوبیماری اصلی عروق لنفاوی می باشند.

لنفاژیت، التهاب عروق لنفاوی است، و عموما منشاء آن باکتریال می باشد.
علت شناسی لنفانژیت: در غالب موارد، استرپتوکوک همولیتیک یا استافیلوکوک طلایی، عامل عفونی مسئول می باشند. هر دو عامل فوق کوآگولاز مثبت هستند. باکتری ها از طریق ترومای موضعی و و یا از راه زخم ها به داخل سیستم لنفاتیک راه می یابند. در بیشتر موارد، هیچ راه شناخته شده ای جهت ورود، یافت نمی شود. عفونت از عروق لنفاوی به گره های لنفاوی منطقه ای گسترش می یابد.

پاتولوژی لنفانژیت:

درجات مختلفی از التهاب در بافت زیر جلدی و گره های لنفاوی منطقه ای یافت می شوند.
تظاهرات بالینی: تظاهرات موضعی لنفاژیت رگه های سرخ رنگی است که در محل اولیه ورود و انتشار جرم عفونت زا به عقده های لنفاوی منطقه ای دیده می شود. عقده های لنفاوی، متورم و حساس می شوند‌. همچنین ممکن است که منطقه ای از سلولیت در اطراف آن وجود داشته باشد. علائم سیستمیک همراه عفونت می تواند جزئی از تظاهرات بیماری را تشکیل دهند.

تشخیص: وجود تظاهرات موضعی لنفاژیت و واکنش های همراه معمولاً در جهت تشخیص، کافی می باشند. ممکن است لکوسیتوز همراه با افزایش سلول های پلی‌مورفونوکلئر وجود داشته باشد. با کشت ارگانیسم از محل ورود یا از بافت زیر جلدی می توان از تشخیص مطمئن شد. ممکن است که تشخیص لنفاژیت حاد از یک سلولیت ژنرالیزه و با ترومبوقلبیت، مشکل است.
پیش آگهی: پیش آگهی در صورت درمان اولین حمله درفردی که از سایر جهات طبیعی است، خوب می باشد. در مواردی که حملات مکرر وجود داشته باشد. لنفادم بوجود آمده و محیط عص و مبتلا بزرگ می ماند‌.

درمان: دردرمان لنفانژیت ، بکارگیری آنتی بیوتیک سیستمیک مناسب است. علاوه بر این، درناژ جراحی کانون عفونت نیز اهمیت دارد. اقدامات حمایتی شامل استراحت، بالا نگه داشتن اندام عفونی و استفاده از یک پوشش گرم و مرطوب نیز کمک می‌کند. برای جلوگیری از بروز لنفادم، می توان از جوراب های حمایتی الاستیک برای چندین هفته؛ استفاده کرد. در موارد عود کننده باید علل لنفادم ثانویه را جست و جو کرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتربامرکزدرمان لنفادم اصفهان تماس حاصل فرمایید.
09211016462
32242165

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا