دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

تغذیه وبیماری های قلب وعروق

به علت اهمیت مصرف غذاهای چرب درایجاد بیماری های قلبی عروقی، بخش تحقیقات قلب کمیته مخصوصی را مأمور جستجوی دلایلی کرده است که رابطه رژیم غذایی با بیماریهای قلب را مشخص کند ضمن اینکه چگونه می‌توان از این وضع پیشگیری نمایدکه نتایج این تحقیق، بسیارکمک کننده خواهدبود.


همچنین مشخص شدکه در کشورهایی که مصرف مواد غذایی حاوی چربی های اشباع شده بیشتر از دیگر کشورها بوده و سطح کلسترول خون بالاتر است یعنی مصرف مواد کلسترول دار بیشتر از میزان مرگ و میر به علت بیماری کرونر قلب یعنی حملات قلبی بیشتر می باشد.
بنابراین نتیجه می‌گیریم که مصرف چربی به طور کلی باید کمتر شود همچنین مصرف چربی های اشباع شده را باید کم نمود گزارش های انجام شده اهداف مشخصی را توصیه میکند.
به طور کلی ۳۵ درصد انرژی لازم برای بدن باید از چربی‌ها دریافت کردند ضمناً از این مقدار کمتر از نصف آن باید چربی‌های اشباع شده باشد.
در حال حاضر در کشورهایی که مواد چربی بیشتر مصرف می‌کنند ۴۲ درصد کل انرژی یعنی کالری مصرفی را از چربی ها استفاده می کنند.
بررسی هایی که از ۱۹۸۰ میلادی انجام گرفته مشخص گردیده که این نوع تغییرات یعنی مصرف چربی‌ها تغییرات مهمی نکرده است در عین حال توصیه شده که باید از الیاف گیاهی بیشتر استفاده نمود یعنی از موادی مانند نان و غلات و حبوبات و میوه و سبزی به مقدار زیادتری استفاده نمود.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده (۵ و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید،
یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا