دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

توصیه هابه بیمارانی تحت درمان واریس

توصیه هابه بیمارانی مبتلا به واریس:

توصیه ها به بیمارانی که تحت درمان واریس قرارگرفته اند، چیست؟ در این مقاله تعدادی از مواردی که لازم است بیمارانی که تحت درمان واریس بوسیله  لیزر واریس یا RF قرار گرفته اند را برای شما عزیزان بیان می نماییم . سایر موارد مورد نیاز خود را در سایر مقالات مربوط به بهترین متخصص واریس ( دکتر هادی زاده ) جستجو نمایید. برخی از موارد به کلیه بیماران مبتلا به واریس قابل توصیه است. چه بیمارانی که تحت درمان واریس با استفاده از لیزر واریس قرار گرفته اند وچه بیمارانی که هنوز موفق به درمان نشده اند.

پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین:

اولین توصیه آنست که از بلند کردن اجسام سنگین حتی المقدور خودداری کنید . به یاد داشته باشید با توجه به استعداد شما برای ابتلا به واریس ، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت کنید که ممکن است بلند کردن اجسام سنگین موجب ایجاد واریس در رگ‌های دیگر شما شود یا درعروقی که دارای مشکلات کمی هستند ، باعث تشدید نارسایی شود .

جوراب واریس بپوشید:

جوراب واریس بپوشید. استفاده از جوراب واریس یکی از توصیه‌های بسیار مهم بهترین متخصص واریس اصفهان ( دکتر هادی زاده ) می باشد. استفاده از جوراب واریس  باعث می‌شود نه تنها عود واریس اتفاق نیافتد بلکه رگ‌های دیگر نیز از خطر ایجاد واریس در امان بماند. توصیه می شود جوراب واریس را از صبح تا شب بپوشید. جوراب واریس را باید شبها از پا در بیاورید تا به گردش خون در پا ضربه ای وارد نکند. هر جوراب واریس کیفیت و کاربرد خاص خود را دارد . جوراب واریس مناسب هر شخص را پزشک مشخص می‌نماید. دقت کنید که جوراب واریس را نباید از داروخانه ها تهیه کنید و بایستی جوراب واریس مناسب را با توجه به سایز و درجه فشار مناسب، از فروشگاههای معتبر فروش لوازم پزشکی تهیه کنید.

پرهیز از ایستادن طولانی مدت:

توصیه می شود برای مدت طولانی به صورت ثابت روی پا نایستید . آویزان بودن پا چه در مواقع ایستادن طولانی مدت و یا نشستن پشت میز باعث تشدید واریس و یا ایجاد واریس جدید می‌شود. در صورتی که مجبورید به مدت طولانی بایستید یا پشت میز بشینید مرتب پاهای خود را تکان دهید. حرکت دادن پا ها باعث پیشگیری از واریس میشود . دلیل این امر به کار افتادن پمپ عضلانی پا ها می باشد. پمپ عضلانی به گردش خون و پیشگیری از واریس کمک فراوانی می‌کند .

درمان چاقی:

چاقی و اضافه وزن را اصلاح کنید.چاقی و اضافه وزن باعث ایجاد و تشدید واریس می‌شود. توصیه میشود حتما به وزن ایده آل برسید . در صورتی که اضافه وزن دارید تحت نظر متخصص تغذیه آن را اصلاح نمایید. بهترین متخصص واریس اصفهان ( بهترین متخصص واریس شهرکرد )( دکتر هادی زاده ) بر رسیدن به وزن ایده آل در این بیماران تاکید فراوان دارند.

درمان لخته های خون:

اگر مبتلا به ترومبوز یا همان لخته های خون هستید ، درمان صحیح آنها را در دستور کار خود قرار دهید. درمان لخته های خونی ( ترومبوز ) از اهمیت بالایی برخوردار است. علت آنستکه رابطه بین لخته های خونی و واریس دو طرفه است. وجود لخته های خونی میتواند باعث ایجاد واریس شود.
از طرف دیگر وجود واریس ونارسایی وریدی زمینه‌ساز ایجاد لخته های خونی می‌شود. بنابراین چنانچه مبتلا به لخته های خونی یا ترومبوز می باشید حتماً به طور صحیح و قاطع آن را درمان نماید .

خودداری از مصرف داروهای هورمونی زنانه:

هورمونهای جنسی زنانه باعث تشدید نارسایی های وریدی و یا ابجاد لخته های خون می شوند.

درمان یبوست 

یبوست می تواند بدلیل نیاز به زور زدن در هنگام اجابت مزاج ، فشار داخل رگها را افزایش دهد. افزایش فشار داخل سیاهرگها باعث ایجاد و یا تشدید واریس و نارسایی های وریدی شود.

بالا بردن پاها

بهترین متخصص واریس توصیه می کنند که شبها پاهای خود را روی یک بالش قرار دهید.

ترک سیگار 

سیگار و سایر دخانیات می توانند بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای قلبی عروقی را ایجاد نمایند.

استفاده از داروهای مناسب

بسیاری از داروها در دسترس هستندکه می توانند باعث بهبود درد و سنگینی پاها شوند . این داروها همچنین تاحدودی می توانند از پیشرفت بیماری جلوگیری نمایند.

داشتن تحرک کافی و انجام ورزشهای مناسب:

 

درمان مناسب واریس با لیزر و RF

 

پوشیدن کفش و شلوار مناسب:

کفش پاشنه بلند مناسب نمی باشد.

خانمهای حامله ، از جوراب واریس استفاده کنند

در دوران حاملگی ، مصرف داروهایی که برای پیشگیری از واریس توسط بهترین دکتر واریس تجویز می شوند، قابل مصرف نمی باشند.

 

جلوگیری از وارد شدن آسیب به پاها 

پاها را روی هم نیندازید:

برخی افراد عادت دارند که زمانی که روی صندلی نشسته اند، پاهای خود را روی هم بیندازند. این یک عادت غلط و مضر است.

 

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا