دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

درمانهای خانگی واریس

درمانهای خانگی واریس

این مقاله در مورد درمانهای خانگی واریس ، مربوط به کلینیک فوق تخصصی واریس اصفهان است. این کلینیک توسط بهترین متخصص واریس در اصفهان ( دکتر محمود هادی زاده ) احداث و در خدمت بیماران سراسر کشور قرار داده شده است. در این مقاله می خواهیم در مورد روش های درمان خانگی واریس مطالبی را ذکر کنیم.

درمان قطغی واریس با لیزر و RF :

درابتدا ذکر این نکته ضروری است که مواردی کع ذکر می شوند ، صرفا روشهایی برای کمک به درمان بیماران است. بدین معنی که بهترین درمان واریس ، لیزر واریس بصورت داخل عروقی یا آراف است ( درمان واریس با RF ).

درمانهای خانگی واریس

تعریف واریس و اختلالات وریدی :

همانطور که قبلا گفته شد واریس به رگ های متورم و پیچ و تاب خورده گفته می شود نارسایی وریدی به دلیل اختلال عملکردی دریچه های لانه کبوتری ایجاد می شود، در موارد شدید این بیماری ، تغییر رنگ پوست و  حتی زخم هایی ایجاد می شود و مشکلات فراوانی برای بیمار ایجاد می کند.

درمان های خانگی واریس:

توصیه هایی برای انجام ذر خانه برای بهبود واریس وجود دارد . این موارد در واقغ توصیه هایی برای بهبود وضعیت بیماران است و درمان واریس نیست ولی به بهبود درد و ورم بیماران تاحدودی کمک می کنند. در اینجا به چند  مورد اشاره می کنیم .

پرهیز از پوشیدن لباس های تنگ

بهترین متخصص واریس ( دکتر محمود هادی زاده ) همواره توصیه می کنند که از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. علت آنستکه این لباسها باعث اختلال در خونرسانی به بدن می شود .درواقع با پوشیدن لباس های تنگ خونرسانی به خصوص به اندام های تحتانی با محدودیت روبرو می شود .

پرهیز از پوشیدن کفش پاشنه بلند :

.همچنین با پوشیدن کفش های راحتی و بدون پاشنه می توانیم به بهبود گردش خون در پاها کمک شایانی نماییم.

ماساژ درمانی:

درمان واریس ، با لیزر واریس انجام می شود. ولی به کمک ماساژ درمانی در نواحی که واریس ایجاد شده می توان تا حدودی به بهبود سنگینی پا کمک کنیم . همچنین استفاده از روغن ها و کرم های مرطوب کننده در حین ماساژ تاحدودی کارساز می باشد. توجه کنید که فشار مستقیم بر روی رگ های متورم موجب اسیب به بافت های شکننده می شود.

انجام حرکت های کششی و نرمش منظم:

یکی از دلایل ایجاد واریس نشستن ها و ایستادن های طولانی مدت می باشد. با ایستادن های طوللنی ، جریان خون مختل می شود و خون در پا تجمع می یابد. با انجام حرکت های کششی و نرمش های سبک در طول روز می توان از ایجاد واریس و متورم شدن رگ ها جلوگیری کرد..

انجام فعالیت در طول روز

اگر شغل و یا حرفه شما جوری است که شما همیشه  نشسته اید و فعالیت ندارید، ممکنست دچار مشکل شوید.لذا دکتر واریس توصیع می کنند که هر از گاهی از جای خود بلند شده قدم بزنید .حتی بهتر است حرکات کششی بدون فشار انجام دهید.  راه رفتن به دریچه های خونی کمک می کند تا بهتر کار خود را انجام دهند.

رژیم غذایی مناسب

اغلب غذاهای دارای فیبر و حتی بعضی از میوه ها و سبزیجات به بهبود درد و ورم بیماران کمک می کنند. برخی خوراکیها تا حدودیالتهاب را کاهش می دهند و حتی ممکنست مقداری به گردش خون کمک  کنند. گاهی مواد خوراکی مضر مانند نمک برعکس عمل می کند و در گردش خون اختلال ایجاد می کند.

غذاهای دارای فیبر

غذاهای دارای فیبر به سلامت قلب کمک می کنند. همچنین این مواد غذایی برای جلوگیری از یبوست و نفخ بسیار موثر می باشند. یبوست باعث بدتر شدن واریس می شوند . در نتیجه استفاده از غذاهای سرشار از فیبر با جلوگیری از واریس ، از بدتر شدن علایم واریس جلوگیری میکنند.

استفاده از ادویه و فلفل در غذا

استفاده از ادویه هایی مانند ادویه کاری و فلفل در غذا باعث گرم شدن بدن و احساس  بهبودی بیماران میشود. البته این موارد فقط برای بهبود علایم بیمار است . درمان کامل و دائمی واریس فقط با لیزر و RF است .

درمانهای خانگی واریس
درمانهای خانگی واریس

استفاده از غذاهای سرشار از منیزیوم

یکی از دلایل ایجاد سندرم پای بی قرار دربیماران مبتلا واریس، کمبود منیزیم و پتاسیم در بدن می باشد. البته موضوع در بیماران بدون واریس هم صادق است. با مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم مانند موز و اووکادو می توان به بهبود میزان منیزیم و پتاسیم بدن کمک کرد. نتیجه آنست که بی قراری پای بیماران تاحدودی کم می شود.

استفاده از سبزیجات تازه

مصرف سبزیجات تازه مانند کرفس،جعفری،گشنیز و… باعث افزایش ادرار و کاهش اب بدن می شود. درنتیجه کاهش حجم اب اضافی که در بدن انباشته شده ایجاد می شود. این موضوع باعث کاهش تورم در بدن شده و از ایجاد علایم ورم در بیماران مبتلا به واریس جوگیری می کند.

سرکه سیب:

سرکه سیب تاحدودی خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین بمقدار کمی می تواند گردش خون در رگ ها را تسهیل کند.مصرف آن تاحدودی باعث کاهش تورم  شده و از متورم شدن بیشتر رگ ها جلوگیری میکند.

ورزش های مناسب در بیماران مبتلا به واریس :

انجام فعالیت هایی مانند حرکات کششی  ، دوچرخه سواری ومواردی که در زیر به ان اشاره میکنیم مناسب هستند . این نوع ورزش هامی توانند از پیشرفت واریس و عوارض ان تا حدودی پیشگیری کند. بهترین متخصص واریس شهرکرد بر انجام ورزش های مناسب تاکید دارند. در نتیجه ورزشهای مناسب تا حدودی به بهبود این عارضه کمک می کند. البته  قبل از انجام هر کدام از موارد باید با پزشک متخصص واریس مشورت کنیم.

دوچرخه سواری:

انجام مناسب دوچرخه سواری با ورزش دادن ماهیچه ها می تواند اثرات مفیدی داشته باشد. بهترین متخصص واریس شهرکرد معتقدند این ورزش به خونرسانی کمک می کند. حتی در صورتی که توانایی ندارید که سوار دوچرخه شوید می توان به پشت بخوابید و با پاهابه صورت دوچرخه وارپاها را در هواحرکت دهید.

دوچرخه سواری برای بیماران واریس، توصیه می شود. همانطور که گفتیم دوچرخه سواری نیزاز جمله ورزشهایی است که به فعال شدن پمپ عضلانی دربیماران مبتلابه واریس کمک می کند. همانگونه که اشاره شد، فعالیت پمپ عضلانی، به بهبوددرمان واریس کمک می کند. البته نبایستی دوچرخه سواری، همراه بافشار زیاد به پاها باشد چرا که باعث تشدید واریس خواهد شد.

پیاده روی:

بنابر توصیه بهترین دکتر واریس ،حداقل روزی 30 دقیقه پیاده روی انجام دهید. با این کار با عضلات بدن کمک می کنید تا جریان خون در سراسر بدن راحت تر انجام شود.

بالا نگه داشتن پاها :

بالا نگه داشتتن پاها یک حرکت ساده می باشد که درعین حال در درمان واریس ( البته فقط درمان سنگینی پا ناشی از واریس ) تا حدودی موثر است. شما می توانید دراز بکشید و ابتدا یکی از پاها را بالا نگه دارید و اینحالت را مدتی ادامه دهید.سپس پای دیگر را به ارامی بالا نگه دارید. این حرکت را می توان در حالت ایستاده و یا نشسته نیز انجام دهید. این حرکات کمک می کند که گردش خون در پاها تسهیل شود.

انجام حرکات کششی:

می توان به طور نشسته دست ها درازکرد ودر همین حالت دستهای کشیده شده را به سمت انگشتان پا بکشیم . همچنین به صورت ایستاده دست ها را به سمت بالا بکشیم و درهمین حالت کم کم بدن را بلند کنیم. یعنی در همان حالت ایستاده، بر روی نوک انگشتان پا به سمت بالا بکشیم.

لانژ:

برای این حرکت پای خود را کمی باز نگه دارید ومطابق روش زیر عمل کنید. در همان حالت باز بودن پاها، یک قدم برداشته و زانوی خود را کمی خم کنید. اینکار را طوری انجام دهید  که زانو کاملا بالای مچ پا قرار گیرد.  سپس این حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

شنا:

یکی ازدرمانهای خانگی برای کمک به بهبودواریس، شناکردن است. شناکردن ورزشی استکه هم می تواندبصورت هوازی وهم بصورت قدرتی انجام شود. شناکردن باعث تقویت ریه هاوظرفیت تنفسی نیزمی شود. بهترین متخصص واریس اصفهان بر روی شنا کردن برای بیماران مبتلا به واریس ، تاکید دارند.

یوگا:

یوگانیزازورزشهایی استکه دربیماران مبتلابه واریس قابل توصیه است. یوگا البته یک روش ضعیف و تکمیلی برای اینستکه تاحدودی به کنترل واریس کمک کند.

جوراب ساق بلند فشاری(جوراب واریس):

جوراب های فشاری (جوراب واریس)در اکثر مراکزفروش لوازم پزشکی،موجود است و می تواند با اعمال فشار به پاها، به بهبودواریس کمک کند. جوراب واریس به ماهیچه ها و رگ ها کمک می کند تا خون را به سمت قلب حرکت دهند.
مطالعه ای در سال 2018 درزمینه اثرات جوراب واریس انجام شد‌. این مطالعه نشان داد افرادی که از جوراب های فشاری تا زانو با فشار 18 تا 21 میلی متر جیوه به مدت یک هفته استفاده کردند ، کاهش درد و درد ناشی از وریدهای واریسی را گزارش کردند.
جوراب های واریس رامی توانیددرمراکزفروش لوازم پزشکی پیدا کنید. چندین مقاله دراینموردازدکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس یزد) دراختیارشماست.

فلاونوئیدهای بیشتری بخورید

افزودن غذاهای حاوی فلاونوئیدها همچنین ممکن است به فرد کمک کند تا رگهای واریسی خود را کنترل کند.مقالات دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس کرمان ) رادرسایت پیگیری کنید.

فلاونوئیدها گردش خون را بهبود می بخشند . این موضوع، جریان خون را حفظ می کند و احتمال تجمع در رگ ها را کمتر می کند. آنها همچنین به کاهش فشار خون در عروق کمک می کنند. فلاونوئیدهامی توانندتون رگ های خونی رازیاد کنند ، که همه آنها می توانند رگ های واریسی را کاهش دهند.

غذاهایی که حاوی فلاونوئیدها هستند عبارتند از:

سبزیجات ، از جمله پیاز ، فلفل دلمه ای ، اسفناج و کلم بروکلی. مرکبات و انگور ، گیلاس ، سیب و زغال اخته. کاکائو . سیر
جهت مطالعه مطالب تکمیلی، به سایرمقالات دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس کرمان) مراجعه نمایید.

بهترین روش درمان واریس:

بیماران زیادی ازاصفهان، کرمان،شهرکرد و سایر نقاط کشوربه مرکز واریس دکترهادی زاده مراجعه نموده اند. همه این بیماران، بااقدامات مختلف درمانی، به بهبودی کامل دست یافته اند. همانطور که اشاره شد، بهترین روش درمان واریس، لیزرواریس، آراف واریس واسکلروتراپی است.
ازسالها قبل، انواع درمان واریس توسط دکترهادی زاده برای بیماران بکارمی روند. نتایج درخشان، سبب شده تا ایشان بنام بهترین متخصص واریس اصفهان(بهترین متخصص واریس شهرکرد) شناخته شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر:

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین متخصص واریس در اصفهان

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا