دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

علل ایجاد واریس:

علل ایجاد واریس

واریس وبیماری های وریدی علل مختلفی دارند که طی یک سلسله مقاله به صورت مداوم به بررسی علل ایجاد واریس می پردازیم ازعوامل بسیارموثر در ایجاد واریس ونارسایی های وریدی می توان به نقش وراثت وشیوع خانوادگی این بیماری اشاره نمود.
همچنین واریس تمایل بیشتری به درگیر کردن خانم ها نسبت به آقایان دارد.

سیاهرگ ها دارای دریچه های یک طرفه هستند تا خون تنها در یک جهت حرکت کند. اگر دیواره‌های ورید کشیده و انعطاف‌پذیرتر شوند یا خاصیت ارتجاعی داشته باشند، دریچه‌ها ممکن است ضعیف‌تر شوند. یک دریچه ضعیف می تواند اجازه دهد خون به عقب نشت کند و در نهایت در جهت مخالف جریان یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد، خون می تواند در یک ورید یا سیاهرگ جمع شود، که سپس بزرگ و متورم می شود.

وریدهای دورتر از قلب، مانند سیاهرگ‌های پا، اغلب تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این به این دلیل است که نیروی جاذبه باعث می‌شود که جریان خون به قلب سخت‌تر شود. هر شرایطی که به شکم فشار وارد کند، پتانسیل ایجاد واریس را دارد. مثالها عبارتند از:

بارداری یبوست تومورها، در موارد نادر مثال دیگر نارسایی مزمن وریدی است، زمانی که پوست اکسیژن، مواد مغذی و مواد زائد را به درستی با خون مبادله نمی کند، زیرا جریان خون به اندازه کافی قوی نیست.

 

عوامل خطر کارشناسان بهداشت مطمئن نیستند که چرا دیواره رگ ها کشیده می شوند یا چرا دریچه ها معیوب می شوند. در بسیاری از موارد، این بدون دلیل روشن رخ می دهد. با این حال، برخی از عوامل خطر بالقوه عبارتند از منبع مورد اعتماد:

یائسگی

  باردار بودن بالای 50 سال

ایستادن برای مدت طولانی

داشتن سابقه خانوادگی واریس

داشتن چاقی

مطالب کامل در مورد این موضوع (نقش استعداد خانوادگی درابتلا به واریس ونیز نقش جنسیت درابتلا به واریس) رامی توانیددر ادرس زیر(سایت دیگر دکتر هادی زاده) پیگیری نمایید.
برای مطالعه روی ادرس زیر ضربه بزنید.

بهترین متخصص واریس در اصفهان

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا