دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

نظری اجمالی بر نارسایی قلب

نارسایی قلب ، بیماری است که درآن قلب قادر نیست پمپاژ خون را به میزان کافی صورت دهد.

با توجه به این که قلب از دو قسمت عمدۀ چپ وراست (دهلیز وبطن چپ و دهلیزو بطن راست) تشکیل شده است، نارسایی قلب در هر بیمار ممکن است شامل قسمت چپ یا راست قلب یا هر دو قسمت باشد که در هر یک از حالات فوق ،علایم و نشانه های بیماری ،حالت خاص خود را خواهد داشت.

نظری اجمالی بر نارسایی قلب

از سوی دیگر در بسیاری موارد قدرت انقباضی قلب در حد مطلوب است ولی بنا به دلایل دیگری، پمپاژ خون و عملکرد قلب در حد مطلوب نمی باشد و علایم بیماری رخ می دهند، بنابراین قدرت انقباضی قلب در حد نرمال (اصطلاحا ً  LVEF نرمال در اکوکاردیوگرافی یا آنژیوگرافی ) نمی تواند معیار کاملی برای عملکرد مناسب قلب و نبود نارسایی قلب باشد.

بیماران عزیز نارسایی قلب ،بایستی به نکات مهمی دقت داشته باشند:

الف) در حال حاضر، داروها و درمانهای بسیار متنوعی برای این بیماری و حالت های مختلف آن به وجود آمده است که براساس دانش نوین ،در صورتی که به دقت برای بیماران تجویز شوند ،می توانند باعث بهبود بسیار عالی در بسیاری از موارد بهبود و رضایت نسبی در سایر موارد شوند. برای شرح برخی از آنها به سایر مطالب نارسایی قلب در همین سایت و یا به مرکز فوق تخصصی اینجانب مراجعه فرمائید.

نظری اجمالی بر نارسایی قلب

ب) در برخی موارد نارسایی قلب، بعضا ً 5-4 بار نیاز به بستری در سال برای بیماران ،حالت نرمال و طبیعی است و در تمام دنیا متداول می باشد. در این مدت بستری، بیماران داروهای افزایندۀ پمپاژ قلب و سایر موارد لازم را که نیازبه تجویز در بیمارستان و با اشراف کامل پزشکی و توسط پرستاران مجرب دریافت می نمایند، لذا این مورد نبایستی باعث نگرانی بیماران یا اطرافیان شود و امری طبیعی در همۀ کشورهای دنیاست.

ج) در سالهای اخیر، پیشرفتهای بسیاری در زمینۀ تولید داروهای بسیار موثر، اختراع ابزار و وسایل کمکی که قدرت قلب را افزایش میدهند ،انواع جراحی برای بهبود عملکرد قلب و… صورت گرفته اند که می توانند در ضورت اطلاع دقیق پزشک و تجویز مناسب آنها بطور بسیار رضایت بخش حال عمومی وضعیت بیماران را بهبود بخشند.

نظری اجمالی بر نارسایی قلب

اطلاعات کامل تر در مورد کلیۀ داروها، انواع جراحی ها ،لوازم کمکی قابل کاشت در قلب جهت افزایش توان قلب ، پیوند قلب و… کلیۀ روشهای دیگر مورد استفادۀ در دنیا را می توانید از طریق همین سایت و یا تلفن های مرکز (که در همین سایت اعلام گردیده اند ) ویا مراجعه حضوری بدست آورید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا