دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

بیماری های قلبی عروقی در سراسر جهان به عنوان علت اصلی مرگ و میر زنان و مردان شناخته می شوند .نزدیک به 50% کل مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیر واگیر دار ،مربوط به بیماری های قلبی عروقی است.

بیماری های قلبی عروقی ، بار سنگینی از لحاظ اقتصادی و … بر روی دوش جوامع وارد می سازند و می توانند عوارض جبران ناپذیری را بهمراه داشته باشند (مراجعه به مقاله میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در همین سایت)

بیماری های قلبی عروقی در مراحل اولیه خود، علامت خاصی ندارند و معمولا به طور آهسته و تدریجی بوجود می آیند .حتی برخی عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی ممکن است از کودکی وجود داشته باشد ولی تشخیص داده نشوند (فشار خون بالا، چربی بالا و…)

 

انواع پیشگیری

بیماری های قلبی عروقی می توانند خود را به اشکال مختلف نشان دهند از جمله:

  • سکته قلبی
  • سکته مغزی
  • بیماری های عروقی محیطی
  • بیماری های کلیوی

از آنجا که همواره پیشگیری مقدم بر درمان است و به هر حال در صورت بروز بیماری ها حتی درمان صحیح نیز شاید نتواند عوارض را بطور کامل برطرف سازد، لذا در سراسر دنیا محققان تلاش بسیاری برای توسعه امر پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی نموده اند.

برای بیماری های قلبی عروقی ،تعدادی از بیماری ها بعنوان علل زمینه ساز شناخته شده اند که پیشگیری از آنها می تواند کمک بزرگی به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بنماید.

در ادامه مبحث به شناخت ریسک فاکتورهای قلبی عروقی خواهیم پرداخت.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا