دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

آنژیوگرافی قلب یا کرونر -1

همانگونه که درقسمتهای قبلی نیز اشاره شد بهترین روش تشخیصی گرفتگی های عروق قلبی آنژیوگرافی است. یکی از شایعترین علل تنگی های عروق کرونر قلب رسوب مواد مضر در داخل این عروق است.

در غالب موارد این روند یک روند طولانی مدت است و ماهها و سالها طول می کشد تا مواد مضر بتوانند در عروق قلب رسوب کرده و باعث تنگی عروق شوند.

طبیعتا رسوب مواد مضر که باعث تنگی عروق کرونر می شوند در همه افراد به یک نسبت ایجاد نشده و در برخی افراد باشدت و میزان بیشتری رخ می دهند.

بعبارت دیگر اختلافات شدید موجود بین آنژیوگرافی های عروقی در افراد مختلف متاثر از فاکتورهای گوناگونی می باشد. فاکتورهای ارثی نقش مهمی در ایجاد تنگی های عروقی قلب و سایر نقاط بدن دارند.

 

همچنین بسیاری از فاکتورهای متابولیک و خونی نیز می توانند باعث رسوب مواد در عروق و ایجاد تنگی های متعاقب آن شوند.

یکی از عواملی که بشدت تاثیر نامناسب بر رسوب مواد و گرفتگی های عروقی دارد دیابت است. واقعیت آن است که سهم بسیار زیادی از تنگی های عروقی در بیمارانی که تحت آنژیوگرافی قرارمی گیرند مربوط به بیماران دیابتیک است.

این بیماران با شدت بیشتری مبتلا به تنگی عروق شده و آنژیوگرافی آنها در بسیاری از موارد نشان دهنده تنگی های شدید در عروق مختلف می باشد.

تاثیر دیابت بر عروق کرونر که در آنژیوگرافی بوضوح خود را نشان می دهد بستگی مستقیم باشدت دیابت و میزان بالا بودن قند خون ونیز مدت زمانی استکه بیمار مبتلا به دیابت بوده است.

ازدیگر عواملی که باعث تاثیر بسیار شدید بر عروق کرونر شده و آنژیوگرافی آنان نشان دهنده گرفتگی های گوناگون و شدید خواهد بود مصرف دخانیات است.

مصرف هر نوع ازدخانیات می تواند بشدت باعث تنگی عروق قلب و سایر قسمتهای قلبی شود که بهترین روش تشخیصی این تنگی ها نیز آنژیوگرافی است. حتی قرار گیری در معرض دود سیگار و سایر انواع دخانیات بدون آنکه شخص خود بصورت فعال از دخانیات استفاده کند نیز می تواند باعث تنگی عروق کرونر شود .

ویدئو دکتر هادی زاده در خصوص بیماری عروق کرونر و روش های درمان :

در قسمت های بعدی به ادامه مطالب درخصوص تنگی های عروق کرونر قلب که در آنژیوگرافی دیده می شوند و روشهای درمانی آنها می پردازیم.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا