دکتر محمود هادی زاده

منو سایت

نارسایی مزمن کلیوی و اورمی

نارسایی مزمن کلیوی و اورمی

نارسایی پایا در کلیه و اورمی در اثر تلاش پیوسته این عضو ها پدیدار می گردند. در نتیجه ی این پدیده میزان موادی که از راه ادرار دفع میشوند یعنی اوره، کره آتینین و اوریک اسید در خون افزایش می یابد چنانچه میزان این مواد در سرم به طور مداوم فزونی نشان دهد و تصفیه گلومرولی کمتر است ۳۰ میلی لیتر در دقیقه باشد در این صورت اختلال مزبور را نارسایی مزمن کلیه می نامند.

در مرحله نخست کلیه ها با وجود کاهش توانایی فعالیت خود را افزایش میدهند در این حال مصرف مقادیر معمولی پروتئین تاثیری بر میزان مواد ازت دار در سرم ندارد. اگر بدون ظهور علایم مسمومیت مقدار اوریک اسید و کره آتینین خون بالا رود در این صورت کلیه ها با وجود تشدید فعالیت خود قادر به دفع مواد ازت دار نیستند.مطالب کاملتر درسایت دکترهادی زاده ، زیرعنوان بهترین متخصص قلب وعروق اصفهان ، دردسترس شماست.

زمانی که میزان اوره خون به ۱۵۰ میلیگرم درصد برسد بی اشتهایی و ناراحتی‌های گوارشی بروز می‌نماید این مرحله را پیش اورمی می نامند که در اثر پیشرفت بیشتر نارسایی کلیه ها به اورمی منجر می گردد شدت عوارض مربوط به اورمی و زمان بروز آنها تنها با میزان اوره و کره آتینین سحر اون رابطه ندارد عوامل موثر در تشدید اختلالات اورمی از ترکیباتی مانند گوآنیدین استات، متیل گو انیدین، مشتقات فنل وپپتیدهای ناشناخته با وزن مولکولی متوسط ناشی می شوند همگی موارد مذکور از تجزیه پروتئین ها حاصل می گردند.

غذای سرشار از پروتئین تولید موادی را که دفع آنها به وسیله ادرار صورت میگیرد افزایش می دهد. افزون بر این کم آبی نیز از دفع مواد مزبور جلوگیری می نماید. و در نتیجه میزان این ترکیبات در سرم بالا میرود عوامل فوق فعالیت کلیه ها را تحت تاثیر قرار داده . آنها را از مرحله تشدید فعالیت به مرحله کاهش فعالیت سوق می‌دهد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک قلب وعروق اصفهان. (کلینیک واریس اصفهان وفوق تخصصی قلب وعروق) دکتر هادی زاده
۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس بگیرید.
جهت رزرو نوبت تلفنی :
عدد ۱۳۰ رابه سامانه ۱۰۰۰۸۵۹۰
ارسال یا عبارت @nobattt رادرتلگرام سرچ کنید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
معرفی
دکتر محمود هادی زاده
دکتر محمود هادی زاده

دکتر هادی زاده علاوه بر داشتن مدرک فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی و فوق تخصصی فلبولوژی و درمان واریس، عضو کالج کاردیولوژی و انجمن قلب و عروق آمریکا بوده و مدارک بسیار زیاد دیگری نیز کسب نموده اند. این موضوع باعث شده ایشان را در جایگاه ممتاز و برتر در سطح کشور مطرح نماید. ایشان به عنوان بهترین متخصص واریس شناخته می شوند.

همه مقالات پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا